ששון מול היריב המצרי. סדרת הרצאות בקרוב?
ששון מול היריב המצרי. סדרת הרצאות בקרוב?צילום: רויטרס

קבלת פנים חגיגית למדלייסטים האולימפיים ולחבריהם למשלחת הג'ודו הישראלית.

הערב (מוצאי שבת) ערכו באיגוד הג'ודו קבלת פנים חגיגית למשלחת הגו'דקאים הישראלים, מי שייצגו את המשלחת הישראלית האולימפית במשחקים האולימפיים בריו שבברזיל, שהסתיימו לפני פחות מחודש.

אל האירוע שהתקיים בהאנגר 11 שבתל אביב, הגיעו לא מעט אורחים מכובדים, אך מעל כולם בלטו כמובן צמד הג'ודקאים הישראלים שזכו במדליות הארד, ירדן ג'רבי ואורי ששון.

ג'רבי וששון שמאז הגיעם לישראל עם המדליות, נעצרים בכל מקום אפשרי ומגיעים ללא מעט אירועים, סיפרו על התחושות שקיימות גם כמעט חודש אחרי ועל התכנונים לעתיד הקרוב והרחוק.

"מאז ריו לא עליתי על המזרן", סיפרה הג'ודוקא הישראלית ג'רבי, "אני מתגעגעת מאוד ובקרוב אהיה שוב על המזרן".

ג'רבי שבין הזכיה במדליית הארד במשחקים האולימפיים בריו שבברזיל ובין שלל אירועים להם היא מוזמנת, הצליחה לאסוף תרומה נכבדת לטובת ילדים מהמחלקה האונקולוגית באיכילוב סיפרה כי היא כבר מתחילה להכין את עצמה לקראת אולימפיאדת טוקיו בניסיון לשחזר את ההישג הגדול ואולי אף לזכות במדליה יוקרתית יותר.

"אתמול יצאתי לריצה של 10 קילומטר וכל הגוף שלי תפוס. אני בטוחה שהכול יחזור אלי בקרוב ואחרי מנוחה אחזור לפעילות מלאה לקראת התחרויות והאליפויות וכמובן אולימפיאדת טוקיו".

"זהו כבוד עבורי לייצג את ישראל ואשמח לעשות זאת גם באולימפיאדת טוקיו ב-2020", אמרה ג'רבי.

על איסוף התרומות ומכירת תג השם שלה מהמשחקים האולימפיים בריו לשם תרומה למחלקת הילדים האונקולוגית בבית החולים איכילוב, סיפרה ג'רבי "אני שמחה שהיה מי שהרים את הכפפה וסייע לילדים הנפלאים האלה. התורם נמצא איתי בקשר ואפילו רוצה להמשיך ולסייע. אני מוכנה לעשות כל מה שניתן כדי להמשיך ולתרום למען ילדים ואם בזכות המדליה הזו דלתות נפתחו, אז אני הכי מאושרת בעולם".

גם הג'ודוקא השני שזכה במדליית הארד בריו, אורי ששון, התייחס לשינויים שעודם עוברים עליו מאז זכה במדליה.

ששון שעלה לכותרות לא רק בזכות המדליה בה זכה, כי אם בעיקר בשל עקרון הספורטיביות שבו נהג כשניגש ללחוץ את ידו של היריב המצרי בתום הקרב הראשון וסורב, סיפר כי במקביל לעובדה שהוא נותן לגוף ולנפש שלו מנוחה, הוא עסוק בדברים שהם הרבה יותר חשובים מתחריותיות וספורט.

"לפי התוכנית אני אחזור להתאמן עוד כמה חודשים", אמר ששון, "בינתיים אני עסוק בבניית תוכנית הרצאות שאותן אני רוצה להעביר לדורות הבאים וגם לאנשים אחרים".

גם מאמנו של ששון, אורן סמדג'ה שנכח באירוע התייחס לעתידו שלו, כשבתום הקרבות אז דיבר כי ישנו סיכוי סביר שיסיים את תפקידו כמאמן נבחרת הגברים. כמעט חודש אחרי, סמדג'ה אמר כי הוא יישאר בתפקידו ובקרוב ממש יחזור לאמן את נבחרת הגברים לקראת התחרויות הבאות.