הרב ד"ר בני לאו
הרב ד"ר בני לאומאיר סלע

הרב ד"ר בני לאו, רב קהילת הרמב''ן בירושלים וראש מיזם 929 ללימוד תנ"ך, התייחס הבוקר (שלישי) למתקפה נגד שר החינוך נפתלי בנט בעקבות אמירתו "לימודי היהדות קודמים ללימודי המתמטיקה".

לדברי הרב לאו, "אי אפשר לייצר תנועה של התחדשות ויצירה כשהכוח המניע אותך הוא רק פחד. חברה חרדתית יוצרת שיתוק מבוהל ומחבלת בכוח התנועה של כל הגוף שאליה היא מחוברת.

"בקצוות החברה הישראלית יש כוחות חרדתיים, משמאל ומימין, שמרוב פחד מנסים לשתק את החיים של כולם", אמר הרב לאו. "התגובה לשר בנט הבוקר שייכת לאותה תסמונת. רק אמר את המילה תנ"ך וחשיבותו לעיצוב הזהות הישראלית וכבר התנפלו עליו עם המילה המחודשת 'הדתה'.

''איזו טרגדיה של חברה כאילו ליברלית שבשומעה צל של ביטוי שמקורו מנכסי המורשת שלה עצמה היא נתקפת בחרדה. במקום לקחת בשתי ידיים את נכסי הרוח של העם ולצמוח איתם ומתוכם הודפת החבורה הזו את הירושה ומפקירה אותה לדתיים", הוסיף הרב לאו.

כאמור, אמש השתתף בנט באירוע ההצדעה לקרן תל"י (תגבור לימודי יהדות) ואמר שם כי "לימוד היהדות וההצטיינות בה חשוב בעיניי יותר מלימודי מתמטיקה או מדעים, כי גם כמעצמת הייטק, יצאנֵי ידע וחידושים לכל העולם, עלינו להיות גם מעצמה רוחנית ולייצא רעיונות רוחניים לכל העולם. זה הפרק הבא של החזון הציוני שלנו. כך נשוב להיות אור לגויים".

שר החינוך הוסיף "עכשיו, כשהיהדות שלנו שבה להיות יהדות של ארץ ישראל, ולא יהדות גלותית של בתי מדרשות – קחו תנ"ך וצאו עם הילדים לשדה. סַפרו להם על הנוֹקדים בתקוע, על עבודת הצאן. פלחו להם רימון, ארו יחד תאנים מבכירות.

"זו ארצנו, אלו פירותיה, ואלו המילים המתארות אותם, והן בעברית עתיקה-חדשה. חַדשו להם ימינו כקדם", דברי בנט אמש.