רונית ביטון
רונית ביטוןצילום: חזקי עזרא

רונית ביטון העבירה בחודש שעבר את בנה בן ה-17, סולאל גאוריס, לידי הרשויות, אחרי שמונה שנים בהן גדל בסתר בקהילה חרדית בישראל. הבן יוחזר כעת לידי אביו הבלגי, שאינו יהודי.

כך מדווחת סוכנות הידיעות JTA, המצטטת את העיתון היהודי-בלגי "רגרדז". בתמורה, על פי הדיווח, ויתרו הרשויות בישראל על נקיטת הליכים נגד שותפיה של ביטון בהסתרתו של הבן.

על פי הדיווח, ביטון חטפה את בנה מידי אביו בבלגיה, ב-2006, כשהיה בן שבע. בתי משפט בבלגיה ובישראל אישרו שהאב, וינסנט גאוריס, הוא ההורה המשמורן היחיד, והבן צריך לעבור לידיו. האם טענה כי אינה יודעת היכן הבן נמצא ובראיון עם ערוץ 7 ב-2013 אף טענה בקול נחנק כי לא ראתה אותו חמש שנים. האם אף טענה לאורך שנים שהאב הוא זה שחטף את הבן.

בית משפט בלגי מצא כי בדברים אלה הוציאה את דיבתו של האב רעה והטיל עליה קנס, ובית משפט ישראלי גזר עליה חמש שנות מאסר בגין הפרת הוראה חוקית, אותן החלה לרצות ב-2013.

ביטון שוחררה מהכלא

מקורב של ביטון אמר לנו כי היא השתחררה מהכלא לפני כחודש וכי הוא פגש אותה לפני כשבוע. הוא הופתע מאוד לשמוע על העסקה שדווח עליה. "אני בטוח שהבן לא יחזור לבלגיה", אמר. "הוא חרדי, הוא לא מדבר בכלל צרפתית, הוא שכח. אין סיכוי שיחזור לאבא הגוי". עם זאת, אמר, ידוע לו שביטון השתחררה לפני תום תקופת המאסר שנקבעה לה, "כנראה במסגרת עיסקה".

וינסנט גאוריס טס לישראל פעמים רבות במהלך שמונה השנים האחרונות ושכר בלש פרטי במסגרת חיפושיו אחר בנו. בכתבה בערוץ 1 הוצג כאיש אפל ונכלולי וח"כ דאז משה פייגלין כתב עליו:

"וינסנט ויתר מרצונו על הזכות להיות אבא ומונע באכזריות מרונית להיות אמא, הוא עשק את ילדותו של בנו וגזר עליו חיי סבל, הוא רמס והשפיל את כבודו ושלל ממנו את חירותו, על ידי קשירת קשר של מזימה אפילה ושפילה בשיתוף אנשי כח ושררה תוך רמיסה נפשעת של חוקי האנושות המוסרית, אך לא לעולם חוסן המציאות חזקה יותר מכולם ואנו מאמינים שקרוב היום בו מערכת המשפט בארץ ובבלגיה, הפרקליטות וכל אותם שהיו שותפים בפשע הנורא כנגד האם ובנה האומללים וחסרי הישע יתנו את הדין".

במסגרת ההסכם עם ביטון, כך נמסר, המשטרה הבטיחה שלא לנסות ולאתר את שותפיה בהסתרת הבן, אם תסגיר את הבן לידי הרשויות והוא יועבר לאביו. האב הסכים לכך. עקב כך, התייצב הבן בתחנת משטרה בירושלים ומסר בדיקת דנ"א שאישרה כי הוא אכן הבן האובד. הוא אמור לפגוש את אביו בימים הקרובים ולהתאחד עמו. העיתון הבלגי מסר כי היה לבוש בבגדים חרדיים.

האב אמר לעיתון הבלגי כי שוחח עם הבן בטלפון. "אין לי מילים לתאר את האושר", אמר.

לצפייה בראיון עם ביטון שנערך ב-2013:

רונית ביטון מתגעגעת