יריות באוויר בכביש מעלה אדומים
יריות באוויר בכביש מעלה אדומיםחדשות אדומים

במהלך החודשים האחרונים מנהלים תושבי מעלה אדומים והאזור מאבק בנוגע לסכנות הביטחוניות בנסיעה על כביש 1, סמוך למעלה אדומים.

המאבק החל בעקבות בניית מבנים בלתי חוקיים של האיחוד האירופי בסמוך לכביש ומול מישור אדומים, לאורך כל הכביש, המסכנים את התושבים.

המבנים, כמובן, לא נותרו ריקים והם כיום מאוכלסים בפלסטינים במסווה של "פעילות הומניטארית".

התושבים באזור מציינים כי במהלך השנה וחצי האחרונות התרחשו 14 אירועים ביטחונים על הכביש, החל מידוי אבנים (ארבעה אירועים), דריסה (שני אירועים), דקירה (שני אירועים), הפרות סדר, חסימות אבנים וארבעה ניסיונות חדירה ליישובים הסמוכים.- וכל זאת רק לאורך קטע כביש באורך שני קילומטרים.

התושבים ניסו בחודשים האחרונים לפנות לכלי התקשורת, אך נענו בהתעלמות מופגנת, ולכן החליטו ללכת צעד אחד קדימה: הם פנו לתנועת "רגבים" הפועלת נגד בניה בלתי חוקית ברחבי הארץ, והפיקו איתם "כתבת" חדשות המתארת פיגוע שטרם התרחש: יריות על כביש 1.

בסרט השתתפו בין השאר חברי הכנסת שולי מועלם, מוטי יוגב ואורן חזן, המתייחסים ל"פיגוע" שטרם התרחש.

אביחי שורשן ממטה המאבק, תושב מעלה אדומים, אומר, "יום יום אני עובר ורואה איך צומחת לי עיר בלתי חוקית מול העיניים, שמסכנת אותי ואת שלוש בנותיי. אני לא מוכן להפוך את כביש 1 לציר פילדלפי. זוהי פצצה מתקתקת אמיתית שאף אחד לא מטפל בה, עד שיקרה חלילה אסון".

יש לציין כי על פי מחקר שערכו לאחרונה במטה המאבק, עולה כי ישראלים תושבי המרכז מעדיפים להאריך את הדרך שלהם לים המלח, כדי לא לנסוע דרך ירושלים מסיבות ביטחוניות.

מתנועת "רגבים" הנוטלת חלק במאבק, נמסר "אכיפת החוק בכביש אחת אינה לוקסוס, היא אבן בוחן לריבונות שלנו. לא ייתכן שהאיחוד האירופי ידבר גבוהה גבוהה על התנחלויות בלתי חוקיות, ויקים בעצמו מאחזים בלתי חוקיים המסכנים את אזרחי ישראל".