ירושלים. נותרת באטלסים הצ'כים
ירושלים. נותרת באטלסים הצ'כיםצילום אילוסטרציה: יוסי זמיר, פלאש 90

צ'כיה הודיעה אחר הצהריים (רביעי) כי היא מבטלת את החלטתה להורות משרד החינוך במדינה הורה לחברות המייצרות אטלסים לבתי הספר במדינה לסמן את תל אביב כבירת מדינת בישראל במקומה של ירושלים.

כזכור, המהלך הוכרז בעקבות תלונות שהגיעו מצד השגרירות הפלסטינית הקיימת במדינה. בתיאום בין משרדי החוץ והחינוך של צ'כיה התקבלה החלטה לשנות בכל האטלסים היוצאים לאור במדינה את הגדרת עיר הבירה של ישראל - ואחת מההוצאות אף נדרשה לגנוז את הספרים בהם מופיעה ירושלים כבירת ישראל - אחרת תאבד את האישור שניתן לה להדפיס ספרי לימוד מטעם המדינה.

השגרירות הפלסטינית בפראג הביעה את שביעות רצונה מהמהלך וטענה כי מדובר ב"תיקון עוול שצורה שכעת תואמת את העמדה הבינלאומית ואת עמדתו של האיחוד האירופי".

מאז התקבלה ההחלטה הופעל לחץ דיפלומטי רב על הממשל הצ'כי והוא אכן נשא פרי. במשרד החוץ אמרו לערוץ 7 כי "משרד החוץ מטפל בנושא מזה שלושה שבועות ומודה לכל מי שנרתם לסייע. בינתיים, לא יחול שינוי באטלס . אנו עומדים בקשר עם גורמי משרדי החוץ והחינוך בצ'כיה על מנת למנוע פגיעה במעמד ירושלים כבירת ישראל".

גם ראש העיר ירושלים ניר ברקת הגיב לשינוי ההחלטה ואמר, "האמת ניצחה את השקר: ממשלת צ'כיה החליטה להפוך את החלטתה ולא להסיר את ירושלים בירת ישראל מהאטלס של תלמידי צ'כיה".

ברקת הזכיר כי שלח מכתב בנושא לראש ממשלת צ'כיה והביע הערכה לממשלה הצ'כית ש"קיבלה את ההחלטה הנכונה ולא נכנעה לשקרים והסתה פרועה של הפלסטינים", כלשונו.

"החברות בין העם הצ'כי והעם היהודי שזורה לאורך ההיסטוריה וכעת גם הדורות הבאים של העם הצ'כי ילמדו את האמת היחידה: ירושלים היא בירת ישראל וליבו הפועם של העם היהודי", הוסיף ראש עיריית ירושלים.