בראיין אינו
בראיין אינוצילום: רויטרס

המלחין והמפיק הבריטי הנודע, ברייאן אינו (Brian Eno), התומך ב-BDS, הורה ללהקת המחול "בת שבע" שלא להשתמש במוסיקה שלו באירוע שנערך השבוע.

הלהקה היתה אמורה להעלות ריקוד הקרוי "חומוס" באירוע בחסות שגרירות ישראל באיטליה – אך ההופעה בוטלה עקב הנחייתו של אינו.

סוכנות הידיעות JTA – שציטטה את האתר הלונדוני "ג'ואיש קרוניקל" – מסרה שלהקת "בת שבע" עושה שימוש במוסיקה של אינו בריקוד "חומוס" מאז 2013. כאשר נודע לאינו שהלהקה אמורה להעלות את הריקוד בפסטיבל מחול בטורינו השבוע, הוא שיגר מכתב ללהקה ולכוריאוגרף שלה, אוהד נהרין.

"למרות שבמובן מסויים מחמיא לי שבחרת המוסיקה שלי עבור עבודתך, אני חושש שהיא יוצרת עבורי קונפליקט רציני", כתב. "להבנתי, שגרירות ישראל (ולפיכך ממשלת ישראל) תעניק חסות להופעות הללו, ובהינתן העובדה שאני תומך בקמפיין ה-BDS מזה כמה שנים, זהו דבר שאיני יכול לקבל".

"אני מנסה להבין את הקשיים מולם עומדים ודאי כל האמנים הישראליים בימים אלו, ובמיוחד אלה שכמוך, הביעו אהדה מסויימת לעניין הפלשתיני", הוסיף. אבל בשורה התחתונה, "איני רוצה לתת רישיון לשימוש במוזיקה שלי בשום אירוע בחסות השגרירות הישראלית".

אינו הוא יוצר פורה מאוד המשפיע על עולם הפופ מאז שנות ה-70. כמפיק, עבד עם יוצרים כמו "הראשים המדברים", דייוויד בואי ולהקת U2. בין היתר, הלחין את מנגינת ההדלקה של מערכת ווינדוז 95.