אילן מורנו
אילן מורנוצילום: אלירן אהרון

אילן מורנו, אביו של סא"ל עמנואל מורנו הי"ד, מגיב הערב (חמישי) לפרסום הראשון בערוץ 7 על ההרס הצפוי של מרפסת התצפית לזכר בנו ולזכר סגן עזרא אשר הי"ד בשכונת נתיב האבות באלעזר.

"אני המום, זאת שערורייה. כואב לי מאוד. התצפית היא זיכרון למען חיילים שנפלו על הארץ", אומר אילן מורנו.

לדבריו, "זו תצפית שנבנתה על יד חברים של עמנואל אשר בנו זאת מכספם. אני מבקר שם בכל שנה, שומעים סיפורים, שרים. אני יודע שהרבה קבוצות מגיעות לשם כדי לשמוע על עמנואל ועל מורשת הקרב בכלל".

"מה נעשה עכשיו, נביא לשם עכשיו קבוצות ונראה להם שבג"ץ הרס את התצפית?", תהה האב השכול. "אני לא יודע אם יש לי מה לעשות", הוסיף. "אני הקורבן. גם מי שלא הספיק לבקר שם הוא קורבן ומי שביקר שם וראה את היופי והשלווה הוא עוד יותר קורבן".

התצפית המדוברת נבנתה לפני מספר שנים בשכונת נתיב האבות ביישוב אלעזר שבגוש עציון לצד כרם ענבים לזכר שני לוחמים שנפלו בלבנון: סגן עזרא אשר וסא”ל עמנואל מורנו הי”ד.

מעל לכרם נבנתה מרפסת תצפית המהווה מקום לעצירה ומנוחה לקבוצות של מטיילים בדרך האבות העוברת ממש מתחת לכרם. בצמוד לכרם נשתלה חורשת מנוחה למבקרים, עם פינות צל ושהייה.

כאמור, מרפסת התצפית ואתר ההנצחה כולו עומדים כעת בסכנת הריסה, לאחר שפסיקת בג"ץ שהתקבלה בשבוע שעבר כוללת גם אותם. המרפסת, שנבנתה לזכר הלוחמים, אמורה להיהרס על פי פסיקת בג"ץ עד לתחילת השנה האזרחית הבאה, בתוך חודשים ספורים.