להרוס. נורברט הופר
להרוס. נורברט הופרצילום: Heinz-Peter Bader, רויטרס

הבחירות החוזרות לנשיאות אוסטריה, שהיו אמורות להתקיים ב-2 באוקטובר, יידחו למועד לא ידוע. כך הודיע היום (שני) שר הפנים האוסטרי וולפגנג סובוטקה.

הבחירות החוזרות נקבעו לאחר שבית המשפט העליון באוסטריה קיבל את עתירתו של נורברט הופר, מועמד מפלגת הימין "מפלגת החירות" שטען לאי סדרים בבחירות הקודמות.

ההחלטה לדחות את הבחירות הגיעה בגלל סיבה לא שגרתית – אזרחים רבים התלוננו לאחר סיבוב הבחירות האחרונות כי הדבק על מעטפות הבחירה לא היה חזק מספיק, ולא הדביק היטב את המעטפות.

לאחר בדיקה, החליטו השלטונות האוסטריים כי התלונות אכן מוצדקות והחליטו להודיע על דחיית הבחירות לנשיאות. "אנו מתכוונים לבקש מהפרלמנט אישור לדחיית הבחירות לנשיאות. אני מקווה כי הבחירות עדיין יתקיימו בשנה הנוכחית" אמר סובוטקה.

אלא שהחדשות המעניינות מגיעות דווקא מנורברט הופר, מועמד "מפלגת החירות" שהואשמה בעבר בהתבטאויות אנטישמיות של רבים מחבריה. הופר אמר כי הוא תומך בהריסת בית הולדתו של אדולף היטלר בעיר בראונאו אם-אין אוסטריה, וכן מקווה לשפר את היחסים עם הקהילה היהודית באוסטריה.

"האפשרויות היחידות העומדות בפנינו הן להפוך את הבית לאתר זכרון או להרוס אותו. אם אתם שואלים אותי, אני בעד להרוס אותו" אמר הופר לסוכנות הידיעות האוסטרית. מוקדם יותר השנה העבירה ממשלת אוסטריה הצעת חוק שמפקיעה את ביתו של היטלר, במטרה למנוע מהמקום להפוך לאתר עלייה לרגל עבור ניאו נאצים.

בנוגע ליחסים עם הקהילה היהודית באוסטריה, המונה על פי ההערכות 15 אלף חברים, אמר הופר כי "אני רוצה יחסים טובים יותר עם הקהילה היהודית. בעיות קיימות על מנת לפתור אותן. אני חושב שאני יכול לנהל את היחסים עם ארגון הגג של הקהילות היהודיות בצורה מאוד מאוד טובה. זוהי משימה בעלת חשיבות גדולה עבורי".