אפי נוה
אפי נוהצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לשכת עורכי הדין והמוסד לביטוח לאומי הגיעו להסכמות בנוגע להמשך שיתוף הפעולה ודרכי העבודה של עורכי הדין מול הביטוח הלאומי.

בתחילת השבוע נפגשו ראש הלשכה עו"ד אפי נוה ומנכ"ל המוסד לביטוח לאומי פרופ' שלמה מור יוסף, במטרה לדון בנושאי המחלוקת שהתגלעו בין שני הארגונים מתוך מגמה להגיע להבנות ולגשר על הפערים והמחלוקות בין שני הגופים.

בסיכומו של דבר הגיעו הצדדים להסכמות המיישבות את כל המחלוקות בין לשכת עורכי הדין והביטוח הלאומי.

בין היתר סוכם כי הביטוח הלאומי יפסיק את משלוח הודעות SMS למבוטחים בנושא ייצוג. הנוסח הקיים ייפסק ולא יישלחו עוד מסרונים ללקוחות מיוצגים. הודעות המוסד לביטוח לאומי למבוטחים המיוצגים יישלחו גם לעורכי הדין במקביל למבוטחים.

הקמפיין הנוכחי נגד הביטוח הלאומי יופסק ובקמפיינים העתידיים לא יכללו אמירות פוגעניות נגד המוסד לביטוח הלאומי או עובדיו.

על פי בקשת לשכת עורכי הדין, המוסד לביטוח לאומי יפתח במהלך שנת 2017 טכנולוגיה אשר תאפשר לעורכי הדין באמצעות כרטיס חכם, לצפות בנושאים הרלוונטיים בתיק הממוחשב של הלקוח אותו הם מייצגים – הביטוח הלאומי יעשה את כל המאמצים כדי שהחיבור ייעשה במהלך מחצית 2017.

לשכת עורכי הדין תמשוך את העתירה שהוגשה לבג"ץ, כמו גם את התלונה שהוגשה ליועמ"ש. סדרי העבודה בין עובדי המוסד לביטוח לאומי לבין עורכי הדין ישובו לקדמותם לרבות השבת התורים הנפרדים לעורכי דין, המוקד הטלפוני המיועד למייצגים, היעדר בידוק בטחוני בכניסה לסניפי הביטוח הלאומי ושעות קבלה נפרדות לעורכי דין כפי שהיה נהוג בטרם פתיחת הקמפיין.

עוד סוכם כי ראש הלשכה ומנכ"ל הביטוח הלאומי יקיימו ביניהם ישיבות תקופתיות קבועות למעקב אחר קיום ההסכמות באופן הדדי ולביסוס הקשר השוטף בין שני הגופים.

ראש לשכת עורכי הדין עו"ד אפי נוה הביע סיפוק מההסכם ואמר כי "אני מברך על ההסכמות שהושגו אשר בראש ובראשונה הן לטובת ציבור המבוטחים הנזקק לשרות משפטי לצורך מיצוי זכויותיו. חשוב לזכור כי יצאנו למאבק למען ציבור זה ובכדי לאפשר לעורכי הדין המייצגים לעשות את עבודתם נאמנה עבור לקוחותיהם.

''כעת אנו פותחים דף חדש ביחסי לשכת עורכי הדין והביטוח הלאומי ואין לי ספק כי שיתוף הפעולה וההסכמות שהושגו יובילו לכך שהציבור יקבל שרות וייצוג משפטי טוב ויעיל יותר. אני מבקש להודות למנכ"ל הביטוח הלאומי שלמה מור יוסף על הקשב והרצון לסלק את המחלוקות ולבנות יחסי עבודה תקינים ומכובדים בין לשכת עורכי הדין והביטוח הלאומי", הוסיף.

מנכ"ל הביטוח לאומי פרופ' שלמה מור יוסף אמר כי "הייצוג של האזרח הוא זכות בסיסית, אנו מרוצים שהגענו להסדר המאפשר המשך פעילות משותפת עם עורכי הדין."