עו"ד איתמר בן גביר
עו"ד איתמר בן גבירצילום: Miriam Alster/Flash90

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל ערעור של שלוש נערות יהודיות שנאסר עליהן להיכנס לעיר העתיקה לאחר שהתפללו בסמוך לאחד משערי הר הבית ברובע המוסלמי.

כזכור, במהלך הדיון בבית המשפט השלום בו הוחלט להרחיק את הבנות מהעיר העתיקה, התברר כי המשטרה אוסרת על תפילה יהודים ברובע המוסלמי.

בערר שהוגש על ידי עו"ד איתמר בן גביר נטען כי מדובר באיסור לא חוקי ואין כל בסיס להרחקה של הנערות. נציג המשטרה טען כי התפילה עשויה להוביל להפרת הסדר, אך שופט בית המשפט המחוזי אלכסנדר רון קיבל את הערר וקבע כי "תנאי ראשון להרחקה הוא ביצוע עבירה, אולם תפילה אינה עבירה.

''לא כלאחר יד ייקבע על ידי בית משפט בישראל שתפילה במרחב הציבורי מהווה עבירה לכאורה המצדיקה התערבות שיפוטית". השופט אלכסנדר הוסיף כי "הרחקה מאזור ללא הצדקה אינה פתרון חוקי גם אם המדינה סבורה שיש בכך לתרום לסדר''.

כאמור, השופט קיבל את הערר וביטל החלטת בית משפט השלום להרחיק את הנערות מהעיר העתיקה.

בסיום הדיון ביקשה המשטרה לעכב את ביצוע ההחלטה על מנת לשקול הגשת בקשה לבית המשפט העליון. עו"ד בן גביר אמר כי "המדיניות שהציגה המשטרה בעיר העתיקה היא מדיניות גזענית וטוב עשה בית המשפט שביטל החלטה להרחיק בנות רק כי התפללו.

"מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית והתנהלות המשטרה פגעה בעקרונות היסוד של המדינה. המשטרה לעולם לא תאסור על מוסלמים להתפלל ויש להצטער שהיא הנהיגה איסור גזעני כלפי בנות יהודיות", הוסיף עו"ד בן גביר.