הילרי קלינטון, מספר שעות לאחר ההתמוטטות השבוע
הילרי קלינטון, מספר שעות לאחר ההתמוטטות השבועצילום: רויטרס

יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל, עו"ד מרק צל, קורא לאנשי המטה של הילארי קלינטון לחשוף את מצבה הבריאותי האמיתי.

"אנחנו מאחלים לה רפואה שלמה, אבל אנחנו חושבים שלאור ההתפתחויות הרפואיות הציבור בארה"ב זכאי לקבל מידע ולראות האם היא מסוגלת לתפקד", אמר צל בשיחה עם ערוץ 7. ''אני לא רופא אבל אני גם לא יודע האם זו באמת דלקת ריאות או משהו אחר''.

צל מזכיר כי ''גם לפני האירוע השבוע, במשך חודשים עלו כל מיני ספקולציות על מצבה הבריאותי בלי קשר להתעלפות האחרונה. לכן הציבור זכאי לדעת מה המצב שלה, האם זה משהו זמני או משהו חמור יותר".

לדבריו בעיית האמינות של הילארי קלינטון רק הולכת ומחמירה. "הניסיון שלה להסתיר את מה שקרה השבוע מצטרף לבעיית אמינות קשה. אפילו דיוויד אקסלרוד - מהיועצים הקרובים של ברק אובמה, אמר שהוא לא מבין למה הסתירו את הסיפור של הילארי ומה המצב הבריאותי שלה.

''ברגע שאתה מרגיש שמשקרים אותך זה כבר פוגע מאוד, ואנחנו כבר רואים שדונלד טראמפ מוביל בסקרים מסוימים ברמה הארצית", מוסיף עו"ד צל.

מוקדם יותר התייחסה המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון להתמוטטות שלה באירוע לציון 15 שנה לפיגועי 11 בספטמבר וסיפרה כי התעלמה מהמלצת הרופאה לנוח לאחר שאובחנה אצלה דלקת ריאות כבר ביום שישי האחרון.

"הייתי אמורה לנוח חמישה ימים - זה מה שאמרו לי ביום שישי - ולא פעלתי בהתאם להמלצה הנבונה הזו", אמרה קלינטון בראיון טלפוני לרשת CNN. "אני מכירה בכך שלוח הזמנים שלי היה צפוף מדי מאז", הוסיפה.

"ברור שהייתי צריכה לנוח קודם, ואם הייתי מבטלת אירועים ביום שישי - הייתי חשה טוב יותר. אבל כמו אנשים רבים, חשבתי שאני מסוגלת להמשיך ולהתמודד עם זה. זה לא עבד טוב כל כך", הודתה קלינטון והבטיחה להמשיך בקמפיין הבחירות תוך כמה ימים.

היא נשאלה גם מדוע לא דיווחה על מצבה הרפואי, וטענה כי לא חשבה שדלקת הריאות היא דבר משמעותי. "עמדתי בסטנדרטים הגבוהים ביותר של שקיפות. השוו את כל הדברים שאתם יודעים עליי עם מה שאתם יודעים על המתמודד מולי.

"אני חושבת שהגיע הזמן שנגיע לאותה רמה של שקיפות שאני נוקטת זה שנים. הגיע הזמן שהוא יעמוד באותם הסטנדרטים הנדרשים מכל מי שמתמודד על התפקיד הזה", כך קלינטון.