מסי הערב. שלושער ומשחק אדיר
מסי הערב. שלושער ומשחק אדירצילום: רויטרס

מזל. כך מרגישה הערב (שלישי) אלופת ישראל בכדורגל, הפועל באר שבע. באר שבע שהודחה בפלייאוף ליגת האלופות ניצלה ככל הנראה מתבוסה של ממש על ידי קבוצת הפאר הספרדית ברצלונה במחזור הראשון בשלב הבתים של ליגת האלופות לעונת 2016/17, תבוסה אותה קיבלה מי שהדיחה את באר שבע - סלטיק הסקוטית.

עונה חדשה של ליגת האלופות יצאה הערב לדרך עם לא פחות מ-7 משחקים, כשמשחק נוסף שאמור היה להתקיים בין מנצ'סטר סיטי למינשנגלדבאך הגרמנית באצטדיונם של האנגלים נדחה בשל תנאי מגרש קשים בעקבות מזג אוויר סוער במיוחד.

22 שערים נכבשו במהלך שבעת המשחקים הראשונים לעונת 2016/17 בליגת האלופות, מתוכם 12 שערים בשני משחקים חד צדדיים לחלוטין, דבר שצריך להדליק נורת אזהרה אצל ראשי המפעל. האם הפער בין הקבוצות גדל?

כאמור, אחת משתי הקבוצות שהביסה את יריבתה במחזור הראשון בשלב הבתים של ליגת האלופות היא ברצלונה הספרדית שעשתה זאת לסלטיק הסקוטית.

אחרי ההפסד המביך במחזור האחרון של הליגה הספרדית לעולה החדשה, אלאבס, הגיעו שחקני ברצלונה למשחק הערב כשהם נחושים במיוחד. כשממול חיכתה להם יריבה בדמותה של סלטיק שהעפילה בקושי רב ובזכות יתרון של שער אחד על פני היריבה הדרומית מישראל במשחק הפלייאוף, זה פשוט לא היה כוחות.

הירוקים-לבנים מסקוטלנד היו בפעם האחרונה בשלב הבתים בשנת 2013/14, וכנראה שבמעמדים האלה הניסיון עושה את שלו. אחרת אין דרך להסביר את מה שהתרחש על כר הדשא באצטדיון הקאמפ-נואו.

הספרדים עלו ליתרון ראשון כבר בדקה השלישית כשמסירה אדירה של ניימאר הברזילאי מצאה את מסי הכוכב הארגנטינאי שלא התקשה לכבוש את שערו הראשון ולא האחרון במשחק.

אחרי שסלטיק לא הצליחה לכבוש מנקודת העונשין מ-11 מטרים, הענישה אותה ברצלונה כששוב היו אלה מסי וניימאר ששיתפו פעולה בהצלחה עד לשער השני של מסי וברצלונה. נגמר? אפילו לא קרוב.

אם נראה היה שלמחצית השניה סלטיק תגיע ותנסה להחזיר מלחמה, תוך 5 דקות נגוזו התקוות לראות משחק שקול ומאוזן והציפייה הייתה רק שהכדורגל יהיה יפה. וכך אכן היה.

בעיטה חופשית לזכות ברצלונה ממרחק של 20 מטרים הלכה פנימה מרגליו של ניימאר שהפעם כבש וברצלונה כבר מובילים 0:3. 9 דקות לאחר מכן, עוד שער לזכות ברצלונה. בישול נוסף של ניימאר, הפעם לאינייסטה שבעט מהאוויר לרשת האורחים מסקוטלנד.

לא עברה דקה וברצלונה כבשה שער נוסף, החמישי במספר. הפעם היה זה שיתוף פעולה בין מסי ללואיס סוארס שבישל לארגנטינאי נמוך הקומה את שערו השלישי במשחק והחמישי לזכות הקבוצה של השניים.

בדקה ה-75 זה כבר נראה היה לא אמין. הפעם הכובש היה סוארס שקיבל בישול נוסף מניימאר וכבש מבלי לראות את שער היריבה בוולה אדיר מתוך הרחבה. ממש על סף שריקת הסיום למשחק המשפיל, הספיקו מסי וניימאר לשתף שוב פעולה שנגמרה שוב באיך לא, עם שער. שער נוסף לזכות סוארס.

בסיום, 0:7 אדיר ומהדהד לזכות ברצלונה במשחק הראשון בשלב הבתים של ליגת האלופות. משחק שכל כולו הצהרת כוונות מצד הקבוצה הספרדית.

תוצאות המשחקים הנוספים בפתיחת ליגת האלופות: באיירן מינכן - רוסטוב 0:5, באזל - לודוגורטס 1:1, פריס סן ז'רמן - ארסנל 1:1, איינדהובן - אתלטיקו מדריד 1:0, בנפיקה ליסבון - בשיקטאש 1:1, דינמו קייב - נאפולי 2:1.