"המנהלת מבקשת להודיע כי בקשת מכבי והפועל תל אביב לאירוח הדרבים בעונת 16/17 באצטדיון סמי עופר נדחית, זאת לאחר בחינה בתקנון והמשמעויות הספורטיביות", כך הודיעה הבוקר (רביעי) מנהלת הליגה בכדורגל.

כזכור, אצטדיונם הביתי של הקבוצות התל אביביות, מכבי והפועל, אצטדיון בלומפילד שביפו עובר שיפוץ נרחב, מה שהביא את הקבוצות התל אביביות לנדוד אל אצטדיונים שונים בשלוש השנים הקרובות, זמן השיפוץ של אצטדיון בלומפילד.

ב-25 לספטמבר אמורה לארח מכבי ת"א את משחק הדרבי הראשון לעונה בליגת העל שבכדורגל, ובכדי להיערך לכמות האוהדים הגדולה שצפויים להגיע למשחק המבוקש, ביקשו גם במכבי וגם בהפועל לקיים את משחקי הדרבי בעונות הקרובות ביניהן באצטדיון סמי עופר שבחיפה, המכיל כמות של 30,000 אוהדים.

במנהלת הליגה דחו את בקשתן של שתי הקבוצות והודיעו כי יש בזה פגם של ספורטיביות באם יאשרו הזזת המשחקים אל האצטדיון בחיפה. "אשר על כן, משחקי הדרבי ישוחקו במגרשים הביתיים של הקבוצות כפי שהוגדרו על ידן ברישומים בתחילת העונה" אמרו במנהלת.

משמעות הדבר היא שמשחקי הדרבי התל אביבים יתקיימו במגרשיהן הביתיים של שתי הקבוצות, כשמכבי מארחת את משחקיה הביתיים העונה באצטדיון החדש שבנתניה ואילו הפועל מארחת באצטדיון המושבה שבפתח תקווה, מה שיביא למיעוט אוהדים לפקוד את משחקי הדרבי.

נראה כי מעבר לשיקול הספורטיבי, במנהלת הליגה חששו לאשר את קיום משחק הדרבי הקרוב באצטדיון בחיפה, גם בשל העבודות ברכבת ישראל באותו התאריך, מה שהיה מביא את אוהדי הקבוצות להתקשות בהגעתם למשחק הדרבי הראשון של העונה בליגת העל שבכדורגל.