משמרת המחאה של 'אם תרצו', מחוץ לבית המשפט
משמרת המחאה של 'אם תרצו', מחוץ לבית המשפטצילום: אורן בוטבול

בג"ץ דן היום (רביעי) בעתירה נגד הריסת בתי המחבלים המעורבים ברצח הזוג איתם ונעמה הנקין הי"ד וציין כי פסק הדין יינתן בעתיד הקרוב.

על משפחת המחבל, אמג'ד עאדל מוחמד עליווה ומשפחת המחבל באסם אמין מוחמד סאיח הגן "המוקד להגנת הפרט" הממומן בין היתר על ידי ממשלות אירופה ו"הקרן החדשה לישראל".

נציג פרקליטות המדינה אמר בדיון כי ישנה הודאה של המחבל שתיכנן את הפיגוע. "מדובר בעצימת עיניים. המשפחה היא הסביבה התומכת של מבצע הפעולה כך שהעונש צריך לחול על כולם".

מנגד, טען נציג המוקד להגנת הפרט עו"ד אנדרה רוזנטל, "יש להפעיל את עקרון המידתיות שמחייב לא להפעיל את הסנקציה הנוראית הזו כאשר מדובר במעורבות לא ישירה אלא שולית יותר. לא רק חרב של עונש מונחת פה על ראשו אלא גם חרב של הריסת בית.

"מדובר במצב לא חד משמעי. אם לא עולה בבירור מעורבתו של הנאשם אין להפעיל את הסנקציה. צו ההריסה הוא צו אימה. אבקש רק לאטום חדר אחד מהבית", הוסיף עורך הדין.

תנועת "אם תרצו" קיימה משמרת מחאה מחוץ לבית המשפט בה הונפו תמונותיהם של הנרצחים.

בתנועה אמרו כי בין השנים 2012-2015 תוקצב 'המוקד להגנת הפרט' בסכום העולה על 12 מיליון שקלים ממדינות זרות. "בשנתיים האחרונות ייצג המוקד כמעט את כל המחבלים שרצחו ישראלים".

לאחר הדיון אמר מנכ"ל תנועת "אם תרצו" מתן פלג כי "המימון הממשלתי הזר המוזרם מאירופה ל'מוקד להגנת הפרט' אינו אלא מימון המעודד טרור. נוצר מצב בישראל בו יותר משתלם להרוג יהודי מאשר לגנוב לו את האוטו".

"רוצח יהודי יודע שבבג"ץ הוא ומשפחתו יזכו להגנה משפטית שוטפת של המוקד להגנת הפרט, ובבית הכלא הוא יזכה לשבת באגף האסירים הביטחוניים שתנאיו טובים ומפנקים לאין שיעור מכל תנאי המגיע לכל עבריין מורשע אחר, בלי קשר לפשע שביצע", הוסיף פלג.

לדבריו, "ארגונים רדיקליים הפועלים כשתולים לכל דבר ועניין במימונן של ממשלות זרות מבקשים לפגוע בריבונותה של מדינת ישראל ומעודדים פגיעה בחפים מפשע. זו עוולה הזועקת לשמים שאין לה אח ורע בכל מקום אחר בעולם. לא יתכן שהאיחוד האירופי, המתנגד במוצהר להריסת בתי מחבלים, יפעל בבג"ץ באמצעות ארגונים מקומיים, הפועלים כשתולים לכל דבר ועניין, במקום לפעול באופן הדיפלומטי המקובל בין מדינות עצמאיות. תנועת 'אם תרצו' תדאג לשים סוף לחגיגה".