אוטובוס אגד
אוטובוס אגדפלאש 90

דובר חברת 'אגד' רון רטנר, מגיב בצהריים (חמישי) בערוץ 7 לסרטון בו נראה נהג אגד צועק ומקלל צעיר חרדי שחשד בו שלא תיקף את כרטיס הנסיעה.

האירוע התרחש בקו 75 בירושלים, במסגרתו עולים הנוסעים דרך כל הדלתות ומתקפים באופן עצמאי את כרטיס הרב קו.

חייל המשרת בגלי צה"ל ונושא טופס המאפשר לו לנוע באופן חופשי בלבוש אזרחי מבלי לשלם - עלה לאוטובוס מאחת הדלתות. הנהג שהבחין בצעיר בעל החזות החרדית שלא מתקף את הכרטיס - קרא לו אליו - ומשם התפתחה התקרית לצעקות וקללות של הנהג כלפי החייל החרדי.

רטנר מסביר כי הנהג התנהג באופן חמור כלפי הנוסע, "בירושלים יש הסדר לפיו בחלק מקווי האוטובוס יש עלייה מכל הדלתות, שזו יוזמה של רפורמה של משרד התחבורה והנוסעים אמורים לתקף את הכרטיס. לצערי אנחנו עדים לנוסעים שלא מתקפים את הכרטיס. לכן אנחנו נעזרים במבקרים. זה לא התפקיד של הנהג שאמור להתרכז בנהיגה ולדאוג לבטיחות הנסיעה ולא לדאוג לקליטת הנוסעים".

לדבריו, "הנהג הזה שפנה לאותו אזרח צעיר שבדיעבד התברר שהוא חייל, החליט להגדיל ראש אבל אם הוא היה קורא לו ומדבר איתו בצורה נאותה, אני משוכנע שהחייל היה מראה לו את הטופס - ובזה הכל היה מסתיים. אבל הוא תקף אותו בצורה כל כך וולגארית וגסה - ונוצרה תקרית שגרמה לאותו חייל להתחיל לצלם ולתעד את האירוע. אותנו בהנהלת אגד הוא הותיר ממש נבוכים".

לרטנר חשוב לציין כי "אלה לא הערכים שעל פיהם פועלים נהגי אגד שההתנהגות שלהם כלפי לקוחות וחיילי צה"ל היא ללא דופי".

נהג האוטובוס מקלל חיילגלי צה"ל

הוא הבהיר כי לטעמו לא מדובר בניסיון לעלוב בחייל בשל היותו חרדי. "העניין החרדי הוא לא המוטיב המרכזי, בדיעבד אנחנו יודעים שהיה כאן מדובר בחייל צה"ל בלבוש אזרחי. אבל אני חושב שגם אם הוא לא היה חרדי או בעל חזות חרדית, ההתנהגות של הנהג היתה קשה ואנחנו מוקיעים אותה ונבער אותה".

רטנר מגלה כי הנהג יזומן לשימוע. "אנחנו סבורים שההתנהגות הזאת מביישת מביכה ולא משקפת את ההתנהגות של אלפי נהגי אגד כלפי הציבור בכלל ובפרט כלפי חיילי צה"ל האהובים".

"לפיכך קיימנו תחקיר ראשוני אל מול הנהג ושמענו את הגרסה הראשונית שלו לאירוע, אנחנו נקיים לו שימוע הרבה יותר מעמיק ונתייחס במלוא החומרה וללא משוא פנים לארוע - באופן שירתיע את אותו אדם וגם אחרים להתנהג בצורה מבזה כלפי לקוחות אגד ובעיקר כלפי חיילי צה"ל", מוסיף דובר 'אגד'.