קלינטון וטראמפ
קלינטון וטראמפצילום: רויטרס

הפער בין המועמדים לנשיאות ארה"ב בממוצע הסקרים הארצי של RealClearPolitics הולך ונסגר: המועמדת הדמוקרטית, הילארי קלינטון, מובילה על הרפובליקני דונלד טראמפ ב-1.8% בלבד.

הפעם האחרונה בה הפער בין השניים היה כה קטן היתה בתחילת אוגוסט, מייד אחרי הוועידה הדמוקרטית, ולפני הנפילה הגדולה של טראמפ בסקרים שבאה בעקבות אותה ועידה.

ממוצע הסקרים מעניק לטראמפ את תמיכתם של 44% מציבור הבוחרים, בעוד בקלינטון תומכים 45.8%. הפרש כה צר נחשב לתיקו משום שהוא קטן יותר מטווח הטעות הסטטיסטית.

על פי סקר של הניו יורק טיימס ורשת CBS שפורסם היום (חמישי), קלינטון וטראמפ מצויים בתיקו של 42% כל אחד, אם כוללים במירוץ גם את המועמד העצמאי גארי ג'ונסון, ומועמדת הירוקים ג'יל סטיין.

קלינטון נמצאת בעמדת נחיתות מול טראמפ במדד ההתלהבות. בקרב תומכי טראמפ, 45% מגדירים עצמם כ"נלהבים מאוד" לקראת הבחירות, לעומת רק 36% מתומכי קלינטון. שיעור הנלהבים עשוי להשפיע על שיעור ההתייצבות של הבוחרים בקלפיות.

כמעט 90% מהבוחרים הרפובליקנים אומרים כעת שיצביעו לטראמפ. שיעור דומה בקרב הדמוקרטים יצביעו עבור קלינטון. טראמפ ממשיך להוביל בקרב גברים, וקלינטון מובילה בקרב נשים.

קלינטון מובילה בקרב צעירים מתחת לגיל 30, אבל היא לא נהנית מאחוזי התמיכה שקיבל ברק אובמה ב-2012. כ-48% מהצעירים תומכים בה כעת, לעומת 60% שהצביעו עבור אובמה.