אוהדי באר שבע. הנגב יהיה פורח בזכותם?
אוהדי באר שבע. הנגב יהיה פורח בזכותם?צילום: פלאש 90

בחודש ינואר של שנת 1955 חזה ראש ממשלת ישראל דאז, דוד בן גוריון את מה שעתיד לקרות אחרי 61 שנים במדינה הקטנה ובפרט בחלקה הדרומי - הנגב יהיה פורח.

61 שנים אחרי ונאומו של בן גוריון במה שנקרא נאום משמעות הנגב לא רק הפך לשיר מוכר בביצועו של אריק איינשטיין אלא גם לנבואה שהצדיקה את עצמה.

61 שנים חיכו בנגב להפריח את השממה. 61 שנים עד שהגיעה אמש (חמישי) הפועל באר שבע, אלופת ליגת העל הישראלית בכדורגל בעונה שעברה, וניצחה באצטדיון סן סירו האיטלקי את קבוצת הפאר האיטלקית אינטר מילאנו.

עם שני שערים בלבד הפריחה הפועל באר שבע באופן סופי את הנגב. עכשיו, אחרי סנסציה כה אדירה אין מישהו שמפקפק עוד ביכולות של הקבוצה האדומה מהפריפריה.

לצד המחמאות על היכולת הגבוהה לשחקנים שהיו על כר הדשא אמש באיטליה, נראה שעיקר המחמאות האמיתיות צריכות להיות לשניים: בעלי הקבוצה אלונה ברקת והמאמן ברק בכר.

בלי דרמות ופרובוקציות ועם המון סבלנות, אהבה ומודעות, בכר וברקת מצליחים להביא את באר שבע לשיאים אחר שיאים. אחרי שזכו באליפות היסטורית עבור המועדון האדום מבירת הנגב בעונה שעברה, אליפות שניה לאחר 40 שנות יובש, ואחרי שכמעט והעפילו לשלב הבתים של ליגת האלופות, הצליחו אמש השניים לעשות הישג יוצא דופן - ניצחון על אינטר בסן סירו. לשפשף את העיניים ולא להאמין. וזה הגיע להם.

"עבדנו מאוד קשה כדי לגרום לקבוצה להיראות ככה", אמר בכר בסיום המשחק אמש. "לפעמים דברים מסתדרים ולפעמים לא, הפעם כן. עשינו פה משהו מדהים. הפגנו מנטליות מדהימה וזה לא מובן מאליו בכלל להיראות ככה בסן סירו" אמר בכר במסיבת העיתונאים.

אפשר לטעון שאינטר עלתה עם הרכב משני. אפשר לטעון שהראש שלהם היה במחשבות על המשחק הבא של הקבוצה מול יובנטוס. אי אפשר להתעלם מההישג האדיר והיכולת הגבוהה, ניצחון שהגיע בצדק. "הוכחנו שוב שאנחנו עושים דברים יפים באירופה ולא גונבים ניצחונות" אמר בכר.

ההצלחה מדבקת. לצד ההצלחה המקצועית של הקבוצה ובניית אצטדיון חדש ומפואר, אצטדיון טוטו טרנר, נראה שגם אוהדי הסביבה הרבים נדבקו מהחיידק האדום של באר שבע. עם תצוגת עידוד מול יריבה מאיטליה באצטדיונה הביתי הצליחו לספק אוהדי באר שבע במשחק אמש הרגשה בייתית מחבקת ודוחפת. השחקן ה-12 ללא ספק.

עם מיגל ויטור הבלם הפורטוגלי של באר שבע שקבוצתו לא ספגה שער אחד בשבעת המשחקים בהם נכח, כמו גם יתר השחקנים הזרים האיכותיים של המועדון, נראה שלתושבי הנגב ואוהביה מצפה תקופה יפה מאוד. אם העונה תיגמר באליפות ישראלית והישג אירופי, בן גוריון יוכל לחייך - המשימה הושלמה - הנגב פורח.