ג'וסף מייקל שרייבר
ג'וסף מייקל שרייברצילום: רויטרס

ג'וסף מייקל שרייבר, האיש שהודה בהצתת מסגד בפלורידה בזמן חג הקורבן המוסלמי, הוצג בתקשורת בארה"ב כיהודי, אולם כעת יש ספקות לגבי זהותו הלאומית-דתית.

סוכנות הידיעות JTA דיווחה כי מצילומים המופיעים בעמוד הפייסבוק של שרייבר, עולה כי הוא שייך לכת היהודים המשיחיים, המוכרים גם בתור "יהודים למען ישו". באחד הצילומים מופיעים מגן דוד וצורת מנורה מעל צורת דג, שהוא אחד מסמלי הנצרות.

בכת המשיחית חברים גם יהודים וגם לא-יהודים, והיא משלבת בין סממנים של יהדות לבין נצרות. מהדיווח של JTA עולה כי קיים ספק מסויים לגבי יהדותו של שרייבר.

המסגד שהוצת – המרכז איסלמי של העיר פורט פירס – הוא זה שבו נהג להתפלל עומר מטין, שרצח 49 בני אדם במועדון גייז באורלנדו, ב-12 ביוני. שרייבר נעצר ביום רביעי, יומיים אחרי הדליקה בפורט פירס.

הדליקה פרצה בשעה שבה לא היה איש במסגד. המתפללים נאלצו לערוך את תפילות החג במקום אחר. מצלמות האבטחה תיעדו אדם שמגיע אל הבניין על אופנוע, וניגש למסגד כשהוא מחזיק בקבוק מלא בנוזל וניירות, מייד לפני שפרצה הדליקה.

קצין במשרד השריף המקומי מסר לכתבים כי לשרייבר אופנוע זהה לזה שנראה בווידיאו. בנוסף, עמוד הפייסבוק של שרייבר מכיל "פוסטים והערות אנטי-איסלאמיים רבים". שרייבר ישב בעבר בכלא בגין שוד מזויין.