עברי לידר
עברי לידרצילום: Miriam Alster/FLASh90

הזמר עברי לידר התייחס בעמוד הפייסבוק שלו לסערה ביישוב אלקנה בשומרון, לאחר שבני זוג מקרב התושבים כינו את לידר "סוטה מוצהר" והביעו התנגדות להופעה שלו באלקנה בחודש הבא.

"גם אני קראתי בוואלה שאני 'סוטה מוצהר'. הייתי רוצה להגיד שזה לא פוגע בי בכלל, אבל זה לגמרי לא נכון. עדיין מדהים ומוזר לשמוע אנשים שחושבים כך ומדברים כך, וסולדים מכל מה שלא בהכרח דומה להם", כתב לידר בפייסבוק.

הוא הדגיש כי יגיע כמתוכנן להופעה, ''אני בטוח שרוב תושבי אלקנה הם אנשים סובלניים וחובבי מוזיקה, שמחכים להופעה לא פחות ממני, ולמענם אבוא להופיע בשמחה''.

כאמור, מיעוט מהתושבים שמתנגד להגעתו של לידר לאלקנה, השחית כרזה המפרסמת את האירוע ועליה כתב "חילול השם".

על פי הדיווח באתר וואלה, בני זוג המתגוררים בישוב שלחו מייל לכלל התושבים ובו כינו את לידר "סוטה מוצהר". בהודעה של בני הזוג נכתב: "איך ישוב דתי כמו אלקנה מזמין סוטה מוצהר (לפי תורתנו הקדושה) להופיע ביישובנו? אנחנו לא צריכים לפרוץ דרך ולהיות הישוב הדתי הראשון להזמין סוטה לפי התורה להופיע ביישובנו... זה לא דרך לחנך את הילדים שלנו ובוודאי אי אפשר לעצום עין מול תופעה כזאת ביישוב".

לדבריהם, יש לבטל את האירוע על אף שלידר כבר הוזמן אליו. "לא מאוחר להודות בטעות כזו גדולה ולתקן אותה".

ראש מועצת אלקנה עו"ד אסף מינצר מסר כי "פסטיבל מפעל הפיס 'פנים אל פנים' הנערך באלקנה זו השנה השלישי כשמו כן הוא. הפסטיבל מייצר מפגשים מוזיקליים מעניינים ואיכותיים בין מוזיקאים מעולמות שונים, ברוח חג הסוכות ומסורת האושפיזין שבין מאפייניהם הוא מאור והסברת פנים לכל אדם וחתירה לאחדות בעם ישראל".

מינצר הוסיף כי "מוזיקה היא דרך נפלאה לחבר בין אנשים. היא שפה משותפת. כל מחאה על רקע גון פוליטי או נטייה אישית כזו או אחרת פסולה מעיקרה, בדיוק מאותן הסיבות שבהן היינו רואים בעין רעה מחאה והחרמה של אריאל זילבר בערים מסוימות, רק בשל היותו דתי ובעל גוון פוליטי".

לדבריו, "אמנים ברמתם של עברי לידר וחנן בן ארי מכבדים אותנו בנוכחותם ותושבי אלקנה יחד עם רבים מתושבי ערי הסביבה יכבדו אותם ואותנו בהגיעם בהמוניהם להופעה, כפי שמוכיח קצב מכירת הכרטיסים המואץ".