דרעי וגפני
דרעי וגפניצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

על רקע מאבקו של משרד החינוך בסמינרים המסרבים לקבל בנות שלא ממניעים ענייניים, תקפו אמש חברי הכנסת של 'דגל התורה' את צביקה כהן, איש ש"ס המחזיק בתיק החינוך החרדי בעיריית ירושלים.

לטענת חברי הכנסת, כהן מעורב בהליכים שהובילו להחלטת משרד החינוך לשלול תקציבים מסמינרים אחדים.

"מה, הוא בעל הבית על החינוך החרדי? היום הוא כאן מחר הוא שם", צוטט יו"ר וועדת הכספים ח"כ גפני במהלך כנס החירום של איגוד הסמינרים.

גם ח"כ יעקב אשר השתלח בכהן. "דברים כאלו חייבים להיחתך בד' אמות של הלכה אצל גדולי ישראל", אמר אשר. "לא ייתכן מצב שדברים ייעברו לא דרך הנציגות שלנו. תמיד היו להם סגנים שפעלו מול הנציגים שלנו, אבל עכשיו ההתערבות גסה, אפילו לא עובר דרך הנציגים שלנו".

לדבריו, "הכל הפך למכירה פומבית כזאת. כל אחד רוצה למצוא חן בעיני צביקה כהן כדי שיביא לו עוד כמה כיתות. זה נהיה בצורה כזאת גסה. גם לנו לא פעם יש חילוקי דעות עם המנהלים, אבל הכל צריך להיעשות בדרך המקובלת בהכוונה של גדולי ישראל.

''הם מינו את נציגי יהדות התורה, והם גם מינו את מנהלי הסמינרים – והם, ורק הם, יחליטו בנושא פדגוגי ורגיש כל כך, ולא דרך שום נציג אחר. בוודאי לא על ידי פקידים במשרד החינוך, הנתונים ללחצים ואינם כפופים כלל לגדולי ישראל", הוסיף אשר.

יו"ר ש"ס השר דרעי לא נשאר חייב ובראיון שהעניק הבוקר לרדיו 'מורשת' תקף בחריפות את אנשי 'דגל התורה'. "את כל הבלגן עושה סמינר אחד מסוים בירושלים. יש ועדה מסודרת בירושלים ומי שרוצה לערער - שיערער. מציע לחברי יהדות התורה לא להיסחף נגד צביקה כהן. אין בעיה להקים סמינרים פרטיים מתקציב שלהם".