טורקיה. מסוכנת לישראלים
טורקיה. מסוכנת לישראליםפלאש 90

המטה ללוחמה בטרור מפרסם לקראת החגים את אזהרות המסע שלו לישראלים היוצאים בחו"ל.

אזהרות המסע השונות, מתרכזות בעיקר סביב מדינות ערביות או מוסלמיות. הפעם דווקא טורקיה 'מככבת' בין האזהרות, למרות הסכם הפיוס איתה.

"אנחנו רוצים לתקף את אזהרת המסע לטורקיה. הפיגועים שם נמשכים - גם אל מול יעדי תיירות שנועדו להזיק לטורקים. ישראלים נמצאים בטורקיה למרות אזהרת המסע - ולכן אנחנו שבים וממליצים לציבור להימנע מביקור בטורקיה ומי שבכל זאת שם - להתנהג בזהירות יתר", אומר גורם בכיר במטה ללוחמה בטרור.

גם בחצי האי סיני קיימת אזהרת מסע חמורה. "יש להימנע מכניסה לסיני. המציאות הבטחונית שם חמורה - הזירה היא זירת טרור. נכון שלפעמים האיזור של טאבה או החופים הקרובים עושים רושם חיובי - אבל אין מניעה לגורמי טרור להגיע גם מצפון סיני לצד השני ולהיפך. כבר היו שם פיגועים והיכולות קיימות, גם אם אין כוונה קונקרטית שאנחנו יודעים עליה", מוסיף הגורם הבכיר.

לדבריו בעוד בטורקיה יש מאות אלפי תיירים ופחות קל לזהות ישראלים, בסיני המצב שונה ושם ניתן לזהותם בצורה קלה יותר.

לגבי ירדן קיימת אזהרת מסע בסיסית ברמה נמוכה. "אנחנו מתואמים ושותפים עם הירדנים בפעילות לאורך הגבול ובמעברים. האזהרה קיימת - אך אנחנו שבעי רצון מההתנהלות של ירדן ויחסה לישראלים", אומר הגורם הבכיר.

הוא מציין גם כי "אין מידע קונקרטי על כוונות לבצע פיגוע לקראת החגים ברחבי העולם. אנחנו מרעננים את אזהרות המסע - גם בכלל החשש מפיגועים כנגד ישראלים בחגים - אבל גם עקב המגמות והחששות מפני המדינה האיסלאמית ופגיעה באיזור בו יש ריבוי ישראלים כאירוע אגבי".

על פי המטה ללוחמה בטרור, בכל רחבי העולם יהיו ריכוזים של ישראלים בחגים - ובמטה ללוחמה בטרור עוקבים באופן צמוד אחריהם - כשאחד המקומות שיהיה מאובטח ומתואם אבטחתית על ידי השלטונות באוקראינה יהיה באומן.

הגורם הבכיר מציין עוד, "המגמה של פיגועי הטרור של דאע"ש ברחבי העולם נמשכת - בעיקר לנוכח הפגיעה בהם והמצוקה בה נמצא הארגון. הוא מגיב בפיגועים בחו"ל לאו דווקא באמצעות חוליות שהוא שולח - אלא לעתים באמצעות זאבים בודדים ואנשים מוסתים באינטרנט".

גם כלפי לא מעט מדינות באפריקה קיימת אזהרה מסע - מתוך הנחה שבעיקר אנשי עסקים ישראלים פעילים בהן. המטה ללוחמה בטרור ממליץ להימנע מביקור גם בקשמיר, חצי האי מינדאו, צצ'ניה, דרום תאילנד, מזרח סנגל, קמרון, צ'אד וקניה.