התיירת מבלגיה מקבלת קנס מפקחי הרכבת
התיירת מבלגיה מקבלת קנס מפקחי הרכבת צילום: אפרים מורנו

הסבר פניך לתייר נוסח הרכבת הקלה. תיירת מבלגיה שלא ידעה כיצד רוכשים כרטיס, ספגה קנס מפקחי הרכבת, בלי שבכלל הבינה במה המדובר.

אפרים מורנו, שהיה עד לאירוע מספר, "היום בשעה 12 וחצי, בעודי נוסע ברכבת הקלה מכיוון מרכז העיר אל הר הרצל עלו פקחים לרכבת.

"בתחנה המרכזית, לאחר שהפקח בדק את הרב קו שלי, עלתה תיירת מבלגיה ששאלה את הפקח האם ניתן לשלם ברכבת. הפקח השיב שלא - והורה לה לרדת, אך הדלתות כבר נסגרו. הפקח אמר לה לרדת בתחנה הבאה כדי לרכוש כרטיס".

לדבריו, "לאחר שהפקח המשיך לבדוק נוסעים נוספים, שאלה התיירת את הפקח האם הרכבת נוסעת לכיוון מרכז העיר והוא השיב לה שזה לכיוון השני. עד כאן ניתן שירות אדיב ומקצועי על ידי הפקחים אך כאן הגיעה תפנית שהדהימה אותי. הפקח ביקש את הדרכון שלה כדי 'לסייע לה', וללא הסברים בזמן שהיא ממתינה לסיוע והכוונה כיצד להגיע למרכז העיר, רשמו הפקחים דו"ח".

מורנו מוסיף ומספר כי "כדי להוסיף חטא על פשע, ביקשו הפקחים מבקרת הרכבת לצלם את האירוע כדי שיהיו להם הוכחות שהיא אכן קיבלה דו"ח. הפקחים הביאו לה את הדרכון עם הדו"ח ובעודי דורש מהם שיסבירו לה באנגלית שהם רשמו לה דו"ח - הם אמרו לי לא להתערב, והצביעו על הכיתוב באנגלית שמופיע על הדו"ח".

"לאחר שההסברתי לה שהיא קיבלה דו"ח של 180 שקלים, היא הייתה המומה ולא הצליחה להבין איך ממבקשת עזרה היא הופכת לפושעת".

בחברת סיטיפס אמרו בתגובה, "אנו מצרים על אי הנעימות שנגרמה לתיירת. ואולם, נסיעה ברכבת ללא כרטיס בכלל, כמו גם נסיעה עם כרטיס שלא תוקף, מהוות למעשה הפרה של החוק, כפי שזה נקבע ע"י רשויות המדינה. יצוין כי עניין זה מופיע על גבי מודעות ומושמע לציבור הנוסעים באמצעות כריזה בתחנות הרכבת הקלה ובתוך הקרונות עצמם בשלוש שפות שונות".

נזכיר כי בשבוע שעבר עלתה תלונה של אם שטענה כי פקחי החברה הורידו את בתה בת ה-12 מהרכבת, הזמינו לה ניידת משטרה, קנסו אותה והשאירו אותה בתחנה לבד.