"המניע: תעלומה"
"המניע: תעלומה"צילום: מרשה גרינברג מוצן

הכותרת הראשית של העיתון "ברגן רקורד", העיתון הגדול ביותר במחוז ברגן בניו ג'רזי, מורכבת היום (שלישי) מהמילים: "המניע – תעלומה".

מתחתיה מופיע צילום של אחמד חאן רחמי, המחבל שנעצר אתמול אחרי מרדף וקרב יריות, בחשד כי הטמין סדרת פצצות בניו יורק ובניו ג'רזי. מפיצוץ אחד המטענים במנהטן נפצעו 29 בני אדם.

לא מעט קוראים גיחכו למקרא הכותרת, אך ה"רקורד" אינו לבד. גם רשת CNN ממשיכה לדווח כי המניע של רחמי הוא בגדר תעלומה.

רחמי הוא יליד אפגניסטן שהתגורר בניו ג'רזי. אתמול דווח כי הרשויות האמריקניות חושדות שמדובר בשרשרת של פיגועים מתוזמנים מראש שבוצעו על ידי תא טרור שהכוון על ידי דאע"ש. מושל ניו יורק, אנדרו קוומו, איש המפלגה הדמוקרטית, אמר זמן קצר אחרי הפיצוצים כי מדובר בטרור, והוסיף אתמול כי המפגע כוון כנראה ע"י גורמים זרים.

ואולם, מנהיגים אחרים מסרבים לומר חד משמעית שמדובר בטרור איסלמי. ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, הנחשב לדמוקרט שמאלני, אמר ביממה שלאחר הפיצוצים רק שהפיצוצים היו "מעשה מכוון", אך סירב לכנות אותם מעשה טרור. אתמול הוא שינה מעט את טעמו והודה כי אכן מדובר בטרור.

אחד הטיעונים החוזרים של מועמד הרפובליקנים לנשיאות, דונלד טראמפ, נגד הנשיא ברק אובמה, הוא שאובמה מסרב לקרוא לטרור האיסלמי בשמו המפורש. המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילארי קלינטון, נמנעה אף היא מלומר את המילים הללו כששירתה כמזכירת המדינה של אובמה, אך בחודשים האחרונים היא החלה לומר במפורש כי אכן מדובר במלחמה ב"טרור האיסלמי" ולא סתם ב"מלחמה נגד הטרור".