אלי גוטמן. יוזז לעמדת המנהל המקצועי
אלי גוטמן. יוזז לעמדת המנהל המקצועיצילום: פלאש 90

הפועל תל אביב הודיעה הערב (שלישי) על צירופו לצוות המקצועי של גיא לוזון, שהחל מהיום יהיה מאמן הקבוצה הבוגרת.

"גיא, מאמן בכיר עם ניסיון בליגה הישראלית, בחו״ל ובנבחרת הצעירה, יעביר כבר מחר את אימון הבכורה שלו ויערוך את משחקו הראשון כמאמן הפועל ת״א בדרבי ביום ראשון", נאמר בהודעה שהוציאה הקבוצה לרגל חזרתו של המאמן אל האדומים.

אלי גוטמן יוזז מעמדת המאמן ויהפוך למנהל המקצועי של המועדון - תוך קיצוץ בשכרו.

בעלי הקבוצה, אמיר כבירי אמר הערב, "כבר בפגישה הראשונה שלנו, עוד בטרם חזר להפועל ת"א בשלהי העונה שעברה, שיתף אותי אלי גוטמן ברצונו למנות מאמן בכיר שיעבוד תחתיו. מינוי מאמן מוביל יאפשר לגוטמן ולי לגבש את האסטרטגיה הדרושה למועדון בשנים הקרובות כדי להחזירו למקומו הטבעי בצמרת הכדורגל הישראלי מבחינת הניהול והכדורגל".

"אני סמוך ובטוח שגיא לוזון הוא האיש הנכון להוביל את הקבוצה העונה, ואין לי ספק כי שיתוף הפעולה בינו, בין גוטמן וביני יסייע במציאת הדרכים הנכונות והאפקטיביות להצעדת המועדון גבוה ככל האפשר. למיקום הנוכחי של הקבוצה אין קשר למהלך והוא היה נעשה גם במידה שהקבוצה היתה בצמרת", הוסיף כבירי.

הוא גם הביע אופטימיות באשר לעתיד, למרות פתיחת העונה הלא טובה של הקבוצה. "אנו בתחילתה של העונה והמחשבה על צירוף מאמן ראשי נמצאת איתנו למן הרגע בו חזר גוטמן למועדון. עיקריה הם שניים: אמונה מלאה ביתרונות של הקונספט המקצועי וחשיבה ארוכת טווח. אני מבקש להביע הערכה גדולה לגוטמן על כך שהציע כי שכרו של לוזון יקוזז מהשכר שלו - לנוכח האתגרים הכלכליים הנוכחיים עמם מתמודד המועדון ולאחל לגיא הצלחה. אני משוכנע כי עם התמיכה של האוהדים המסורים והנאמנים בהם התברכה הפועל ת"א, עוד יגיעו ימים טובים יותר עבור כולנו".

אלי גוטמן הסביר את המהלך מן הצד שלו. "לאחר מספר חודשים של עבודה מאומצת, כחלק מהאחריות המקצועית הכוללת שלקחתי על עצמי בהפועל תל אביב, החלטנו למנות את גיא לוזון למאמן הקבוצה במטרה להצעיד את המועדון קדימה להשגת היעדים הגדולים שהצבנו בפנינו. גיא יהיה אחראי על העברת האימונים, ניהול המשחקים ובחירת ההרכב הפותח".

הוא סיפר עוד כי "כמנהל המקצועי של הפועל ת"א, יתאפשר לי עתה במקביל לעבודה היומית, להתוות את המדיניות המקצועית לכל חלקי המועדון - ממחלקת הנוער ועד לקבוצה הבוגרת".

המאמן גיא לוזון הצהיר, "אני שמח ונרגש לחזור להפועל תל אביב ולכדורגל הישראלי בדלת הראשית. ברגע שאמיר כבירי ואלי גוטמן פנו אלי זה נגע בי מיידית. הערכה והפרגון מצד פרסונת כדורגל כמו אלי גוטמן הם החותמות לאמונה ביכולת שלי. אני מאמין שיחד עם הסגל הקיים והקהל הנהדר של הפועל נביא את הקבוצה למקום הראוי לה".