טרור אבנים. ארכיון
טרור אבנים. ארכיוןפלאש 90

איש ההתיישבות משה זר השתתף אמש (שלישי) בסיור מאורגן בגן הלאומי שומרון - סבסטיה, ומספר לערוץ 7 כי בדרך הלוך וגם בדרך חזור ילדים ערבים התקיפו את האוטובוס באבנים וכוח צה''ל שהיה במקום לא הגיב.

"הגענו בעשר בלילה עם ליווי של צה"ל לסיור מוסיקלי בסבסטיה, התל החזק והיפה ביותר בשומרון. הגענו לשם דרך הכפר סבסטיה שבנוי על התל. רחובות הכפר היו מוארים, החנויות פתוחות וממש חגיגה לעיניים", מתאר זר.

"ברגע שהגענו לתל החלו זריקות אבנים על האוטובוס הממוגן, כשהגענו לסבסטיה שאלתי את החיילים 'למה אתם לא מגיבים?' אז הם אמרו לי 'זה רק ילדים'. הרגשתי השפלה, אם הייתי יודע שזה ככה לא היית משתתף''.

זר מספר כי מקרה דומה אירע בדרך חזור מהסיור בסבסטיה. "כשגמרנו את הסיור באחת עשרה וחצי בלילה חזרנו לאוטובוס ושוב מטר אבנים על השמשות, ממש ברד, בושתי ונכלמתי. האם השתגענו? הם זורקים עלינו אבנים בלי תגובה של צה"ל".

לדבריו מאחורי כל זריקות אבנים עומדת הנהגת הכפר והיא צריכה לשלם את המחיר, "להגיד שזה ילדים זה שקר, האם ילדים עומדים וזורקים באחת עשרה וחצי בלילה אבנים בלי שההנהגה בכפר סבסטיה לא יודעת מכך? הם כולם עושים יד אחת ובהדרכת המבוגרים וההורים".

זר מציע לנקוט באמצעי הענשה משמעותיים כדי לעצור את זריקות האבנים, "לא צריך לירות באף אחד או להרוס בתים. הם מקבלים מאיתנו חשמל ומים בחינם, צריכים להגיד להם 'תשמעו אנשי כפר סבסטיה, החל מיום ראשון על כל אבן שנזרקת יש לכם יום חושך מחברת החשמל שלנו, תחיו בחושך, אבן אחת יום אחד, שני אבנים שני ימים, מאה אבנים מאה ימי חושך'

"אם הפסקת חשמל לא תעזור נעבור למים. ואני מודיע שלא אסע לסבסטיה ולא לקבר יוסף עד שלא תהיה תגובה הולמת לזריקות האבנים, האם ככה אנחנו מנהלים את המדינה שולחים חיילים עם הוראה לא לעשות כלום ומי שמעז לעשות משהו מעמידים אותו לדין?".