הדרך אל היהדות של הזוג מחיפה

בטקס מרגש ובהשתתפות כ-200 מתגיירים נרגשים הושקה אמש (שלישי) תכנית הנותנת מענה לבוגרי אולפן הגיור, שנשארו ללא משפחה או חברה תומכת.

האירוע התקיים במרכז 'המקום' בתל אביב על ידי אולפני הגיור "עמי' יב"ע" בהשתתפות ראש עמי, הרב חיים דרוקמן, מנכ"ל עמי יב"ע נפתלי קנדלר, מנהל עמי יב"ע כרמי רונן, ראש מערך הגיור הרב יצחק פרץ, ח"כ מוטי יוגב ומנהל אגף הגיור ירון קטן.

בסרטון שהוקרן במהלך הערב, סיפרו הזוג שרה לאה וישראל גולן שור, על הדרך שלהם ליהדות. שרה לאה נולדה באוזבקיסטן לאמא מוסלמית ואב מזרע יהודי אך משפחתו התבוללה, וישראל נולד בישראל אך היה רחוק מהיהדות.

בשנת 1999 עלתה שרה לאה לישראל ופגשה את ישראל והוא הבהיר לה שאם הם מחליטים להתחתן -עליה להתגייר. היא הסכימה בתנאי שהם "זוג מהשמים".

במהלך תהליך הגיור של שרה לאה ישראל מעיד על עצמו כי גם הוא "התגייר" והתקרב ליהדות ולשמירת תורה ומצוות. חודש אחרי סיום תהליך הגיור הם התחתנו.

כיום משמשים הזוג שור משפחה מלווה לגרים - ולכאלה שנמצאים בתהליך הגיור. שרה לאה אומרת, "לא סתם בחרתי את השם שרה, היא הייתה זאת שגיירה, זאת שהשפיעה וזאת זכות גדולה".

יש לציין כי מסלול הגיור מאתגר וכולל לימודי יהדות במשך כשנה, מפגשים עם בית הדין וליווי על ידי משפחה מלווה. לאחר סיום התהליך, מתחיל הקושי הגדול באמת: גרים רבים מתביישים שידעו שהם גרים - ורבים מהם מוצאים את עצמם ללא קרובי משפחה או חברים לדרך, ללא קהילה מתאימה לצרכיהם וללא ליווי רוחני שמכיר אותם ואת הרגישות הנדרשת.

את הנקודה הזאת באה לחזק התכנית החדשה במסגרתה יוכשרו גרים 'ותיקים' בתכנית הכשרה מיוחדת, ללוות גרים 'חדשים', כאשר הבוגרים יזכו לליווי קבוע ומקצועי שיכלול פגישות קבועות וחומרים ייעודיים עבורם.

מנכ"ל 'עמי' נפתלי קנדלר אמר, "למי שמכיר את עולם הגיור, מדובר כאן בלא פחות ממהפכה. אי אפשר לצפות מגרים לשנות את אורחות חייהם מן הקצה אל הקצה בלי לתת להם מענה רוחני ארוך טווח. עיקר המצווה של אהבת הגר מונחת כאן, בשנים הקשות שבאות אחר הגיור".

הרב דרוקמן העביר במהלך הערב שיעור לקראת ימים נוראים, ולפניו ציין כי "מרגש מאוד לראות את הציבור הגדול והנפלא הזה שהתאסף כאן הערב סמוך לשנה החדשה ללמוד תורה, זה עצמו ברכה גדולה. זהו מפעל חשוב מאוד להמשיך וללוות את הגרים שהתגיירו לאחר הגיור ברצונם, וזה דבר חשוב ביותר להמשיך בליווי של תורה וקדושה. זהו בעצם ניסיון ראשון מסוג זה והעובדה שהערב נמצאים כאן מאות מתגיירים מעיד שיש לכך מקום ויש לזה צורך ויש לזה ודאי ערך גדול מאוד".