תוקף. משה גפני
תוקף. משה גפניצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

על רקע הודעתו של היועץ המשפטי לממשלה לפיו אין בכוונתו להתערב ביישום מתווה הכותל המערבי בשל העובדה שמדובר בסוגיה פוליטית, תוקף יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) את שופטי בג"ץ וטוען כי הם אלה שמתערבים בסוגיות פוליטיות לא להם.

"נושא מתווה הכותל איננו סוגיה פוליטית, היא סוגיה מקצועית לכל דבר ועניין", הבהיר גפני בראיון לעיתון הליטאי 'יתד נאמן', "האם יש יהדות במדינת ישראל או לא".

גפני האשים כי שופטי בג"ץ מתנהלים בזירה פוליטית ומתערבים בעבודת הכנסת. "מי שפוליטי בעניין הזה אלו הם שופטי בג"ץ, אשר עמדתם אינה מקצועית. הם נגד התורה והיהדות, המעורבות שלהם בעניין הזה מבחינה מקצועית היא בלתי קבילה בעליל".

בהמשך האשימם במתן ייעוץ לקהילה הרפורמית. "הם מייעצים לרפורמים מה לעתור ומה לא לעתור, מה למשוך ומה להביא, ויותר מכך השופט הדתי כביכול, הוא יותר קיצוני מכל האחרים בסיוע לרפורמים".

גפני כיוון את האש לשופט אליקים רובינשטיין לאחר שבדיון שהתקיים בנושא בשבוע שעבר - צידד בעד העותרים הרפורמים ואף סייע להם בהכוונה.

בדבריו הבהיר גפני כי החרדים ימשיכו להיאבק לבלתי תהיה פגיעה רוחנית בכותל המערבי. "אנחנו ניאבק נגד ההחלטה הזו ונדרוש התערבות ממשלתית למיגור ניסיונות הפגיעה במקום הקדוש ביותר לעם היהודי. לעולם לא נכיר בתנועות הכפרניות מזייפות היהדות הנועצות חרב בתורה הקדושה".