למצולמים אין קשר לידיעה
למצולמים אין קשר לידיעהFlash 90

סגן השר לביטחון פנים בארה"ב אמר אתמול (רביעי) למשלחת מנהיגים יהודיים שאחד הדברים שמדירים שינה מעיניו בלילות הוא החשש שמחבלים יפגעו ביהודים בארה"ב, וכי יש חשש ממשי לפיגוע מעין זה.

על פי הדיווח של סוכנות הידיעות JTA, סגן השר אלחנדרו מיורקס קרא למנהיגים היהודיים להעלות את המודעות לאיומים אפשריים, לשכור מאבטחים מיומנים יותר, להוסיף אמצעי מיגון במוסדות יהודיים, לאמן את הקהילה בדרכי תגובה לפיגוע ירי, לייצר קשרים עם המשטרה המקומית ולהגדיל את ביטחון הסייבר.

הוא הזהיר כי האקרים עלולים להגיע למידע אישי על ילדים יהודיים הקשורים למוסדות יהודיים ולהשתמש בו בכדי לפגוע בהם.

"זה אמיתי", אמר. "עלינו להתייחס לאפשרות המיידית [של פיגוע טרור] כאמיתית. תוך כ-$20 מיליון המופנים לאבטחת עמותות בארה"ב השנה, הרוב הגדול מוקדש להגנה על ארגונים יהודיים'', אמר מיורקס למשלחת המנהיגות השנתית של ארגון ה-OU לוושינגטון.

מחבלים מבית

לדבריו, האיום השתנה במהלך השנה האחרונה. אם בעבר התמקדו מאמצי המודיעין במספר מצומצם של אזרחים אמריקניים שעברו הקצנה בארצות אחרות, הרי שכעת עיקר החשש הוא מפני קיצוניים מקומיים שגויסו ע"י דאע"ש דרך האינטרנט. ה-FBI עוקב כעת אחר יותר מאלף חשודים ברחבי ארה"ב, גילה, ואלו מצויים בכל 50 המדינות שמרכיבות את ארה"ב.

"יש להם נגישות רבה לאיסלם מסוג שגורם להקצנה", אמר מיורקס. "הם מוצאים משהו שלדעתם נותן לחייהם מטרה ומשמעות". הצורך בתקציבי אבטחה חמור במיוחד בקרב היהודים משום העלייה באנטישמיות ופשעי שנאה, הוסיף מיורקס. ה-FBI דיווח בשנה שעברה כי ל-57% מפשעי השנאה על רקע דתי היה מרכיב אנטישמי.

מיורקס סיפר שהוא מתייחס לאיום בחומרה מיוחדת בשל הרקע האישי שלו. אמו היא יהודיה מרומניה ששרדה את השואה ועברה לקובה אחרי שנישאה ליהודי קובני. מקובה עבר הזוג לארה"ב.

משרד התפוצות, האמון מטעם ממשלת ישראל על המעקב והטיפול בנגע האנטישמיות, רואה חשיבות עליונה במאבק בלתי מתפשר באנטישמיות, כחלק בלתי נפרד מהערבות ההדדית בין ישראל לתפוצות, בראייה כי יש להבטיח קיום חיים יהודיים, אישיים וקהילתיים, מלאים ותוססים חופשיים ממגבלות עם חיבור לגיטימי חזק ומשמעותי לישראל.