דני דנון באו"ם
דני דנון באו"םצילום: חזקי עזרא

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, גינה בחריפות את דבריו הקשים של אבו מאזן בעצרת הכללית של האו"ם.

"אבו מאזן בחר לייצג את הטרור הפלסטיני מעל בימת האו"ם, דבריו מסוכנים ומובילים לעוד פיגועים נגד ישראל. הנערים הפלסטינים שמאזינים לנאומו של אבו מאזן היום, הם אותם נערים שייצאו לדקור ולבצע פיגועים מחר", אמר דנון.

על פי דנון יש קשר ישיר בין דבריו של אבו מאזן לבין הפיגועים בישראל בתקופה האחרונה: "דבריו של אבו מאזן הם כמו פצצה מתקתקת", סיכם דנון.

נזכיר כי אבו מאזן תקף את ישראל בנאומו ואמר כי ״ישראל מוכרחה להפסיק את ההוצאות להורג של פלסטינים ולעצור את המתקפות על המקומות הקדושים״.

יו"ר הרשות הפלסטינית השמיץ את ישראל ואמר כי היא "הפרה את ההתחייבויות שלה - בכל התחומים. בפעילות ההתנחלויות שלה והאלימות שלה כלפי התושבים בערים ובכפרים שלנו ובמחנות הפליטים שלנו. ישראל מוציאה להורג ופוגעת באנשינו", טען.

"ב-1993 הסכם אוסלו בא כדי לסיים את הכיבוש ולאפשר את העצמאות של פלסטין. ועדיין, ישראל הפרה את ההסכם - והיא ממשיכה בכיבוש וממשיכה להרחיב את ההתנחלויות הבלתי חוקיות - שמחריבות את האפשרות להשיג את פיתרון שתי המדינות".

אבו מאזן טען בנאומו שישראל מעדיפה ''פיתרון של מדינה אחת במקום שתי מדינות''. לדבריו ''האלימות של המתנחלים הישראלים - הם ממש כמו קבוצות טרור - הם פוגעים בחיים של פלסטינים ומשמידים רכוש שלהם.

''אני מזהיר כאן כעת: מה שממשלת ישראל עושה ותוכניות הרחבת ההתנחלויות שלה - פוגעת פגיעה אנושה בסיכויים המועטים שעוד נותרו למימוש פתרון שתי המדינות", הוסיף אבו מאזן.

''בשל כך אנחנו נמשיך בכל המאמצים שלנו להוציא החלטה של מועצת הביטחון באו"ם נגד חוקיות ההתנחלויות. נפעל בנושא הזה עם מדינות ידידותיות ועם מדינות ערב ולא נוותר", הבהיר.

אבו מאזן הוסיף, "אני אומר לראש ממשלת ישראל: ההכרה שלנו בקיומה של מדינת ישראל בשנת 1993 נמשכת עד היום - בעוד ישראל לא מכירה מדינת פלסטין".

הוא ציין כי "אין קונפליקט בינינו לבין הדת היהודית. בכלל. הקונפליקט הוא עם מדינת ישראל והכיבוש. אנחנו מכבדים את הדת היהודית - באופן מלא, כמו שאנחנו מכבדים דתות אחרות. אנחנו מכירים באסון שקרה לעם היהודי במלחמת העולם השנייה - השואה. זה אחד הפשעים הגדולים ביותר נגד האנושות".