הזמר החסידי אברהם פריד והזמר שולי רנד זוכה פרס ישראל לשנת 2016 משתפים פעולה למען עמותת שלוה בירושלים.

לשולי רנד כפי שהוא חושף לראשונה בסרטון יש ילד מיוחד שזקוק לטיפול צמוד במהלך כל שעות היממה. לאחר חיפושים ממושכים אחר המקום הטוב ביותר עבור בנו מצא שולי את עמותת שלוה.

"פעם בשבילי שלוה היה ניגון טוב", אומר רנד, "היום בשבילי הצלת חיים בשביל הבן שלי ישראל הלומד בשלוה ומתפתח שם".

במסגרת קמפיין שבו פורש שולי את סיפור חייו משתתף גם אברהם פריד ששר את שירו "עלה קטן" לקידום המודעות לאוכלוסיית בעלי הצרכים המיוחדים.



ארגון שלוה נוסד בשנת 1990 על-ידי קלמן ומלכי סמואלס, אשר בנם, יוסי, הפך לעיוור וחירש לאחר שקיבל חיסון משולש פגום במהלך החודשים הראשונים לחייו. בגיל שמונה יוסי חווה פריצת דרך בדומה להלן קלר, ומשפחת סמואלס מילאה את הבטחתה לעזור למשפחות המתמודדות עם אתגרים דומים. זה היה הכוח המניע מאחורי הקמתה של שלוה.

יצוין כי עם הקמת הארגון מילאה שלוה ואקום משמעותי במבנה השירותים בחברה הישראלית. המרכז לפעילויות אחר-הצהריים עבור ילדים ונוער מלידה ועד הבגרות התפתח במהרה והחל לכלול מחנות קיץ, להקות מוזיקה וקבוצות ספורט, כמו גם הפגות מקבילות ומרכז תמיכה למשפחה.

כך פיתחה שלוה שיטה ייחודית החותרת להתפתחותו האינדיבידואלית של הילד או הילדה בעלי הצרכים המיוחדים, תוך שהיא מחזקת במקביל את המארג המשפחתי. הרכב התכניות הייחודי של שלוה, אליהן מגיעים נכון להיום יותר מ-600 משתתפים, מציע שירותים ופעילויות מסביב לשעון לאורך השנה, והכל מתפקד בהתאם למודל זה.

לאחרונה נחנך המרכז הלאומי של שלוה, שבנייתו הסתיימה, ממוקם בכניסה לירושלים – עם גישה ישירה לכביש 16 החדש.

המרכז החדש מאפשר את הרחבת התכניות של הארגון והגדלת כמות המשתתפים לאלפי ילדים על פני שטח של למעלה מ- 20,000 מטר רבוע וכולל בתוכו אולמות ספורט, מרכזי הכשרה ותעסוקה, בריכות טיפוליות ופארק שילוב אשר משתרע למרגלות המרכז.