האחת נראית שמתחילה להתחבר, האחרת רחוקה מזה. שבוע לפתיחת עונת 2016/17 בליגת העל שבכדורסל ושתי הקבוצות הבכירות של הכדורסל הישראלי, הפועל ירושלים ומכבי תל אביב, מקיימות את משחקי ההכנה האחרונים שלהן לעונה ביוון וברוסיה.

השתיים כבר קיימו טורניר משחקי הכנה ראשון לעונה באיטליה וביוון לפני כשבוע, ואמש חזרו לאירופה בכדי להיערך בפעם האחרונה לקראת העונה הארוכה שעומדת בפתח.

הראשונה לעלות לשחק בטורניר הרקליון שביוון הייתה סגנית האלופה האדומה מירושלים. הירושלמים פגשו בחצי גמר הטורניר את אנדולו אפס הטורקית וירדו מובסים בתוצאה 94:76.

האדומים לא נראו טוב מתחילת המשחק, כשעיקר הבעיה התבטאה בריבאונד ההגנה. אל בעיית הריבאונד התווספו גם איבודי הכדור הרבים והקליעה באחוזים רעים במיוחד, וככה אי אפשר היה לנצח את הטורקים ששיחקו חזק בהגנה.

בפתיחת המחצית השנייה הצליחו הירושלמים להוריד את ההפרש כבר ל-12 נקודות, אבל הטורקים היו הרבה יותר טובים והגדילו את ההפרש עד ל-25 נקודות.

בירושלים בלטו בעיקר ג'רום דייסון שסיים עם 24 נקודות, כמו גם שון ג'ונס עם 14 נקודות שממשיך את היכולת הטובה שלו ממשחקי ההכנה. מנגד, בירושלים צריכים להתחיל לחשוש לקרטיס ג'רלס שנראה לא מחובר, לא יציב ורחוק מלהצדיק את הציפיות הגדולות שנתלו בו כשהוא מחרב את משחקה השוטף של הירושלמים.

בעוד הירושלמים פתחו את טורניר ההכנה האחרון לעונה עם הפסד, הצהובים מתל אביב עשו זאת עם ניצחון מרשים ומשכנע מאוד, על פנאתינייקוס היוונית לה הפסידו רק לפני שבוע בטורניר דיאמנטידיס.

המכבים שפגשו את היוונים במסגרת טורניר גומלסקי ברוסיה נראו הרבה יותר טוב מאשר בהפסד שבוע שעבר ליוונים והצליחו לנצח בסופו של משחק מותח.

הרבע הראשון נפתח בשליטה מוחלטת של הצהובים מתל אביב כשמאיק צירבס שלט בשני צידי הפרקט, בהגנה ובהתקפה. את הרבע הראשון סיימו המכבים עם לא פחות מ-27 נקודות. ברבע השני היוונים חזרו למשחק ואף לקחו את ההובלה, אבל המכבים מיאנו להרים ידיים והמשחק הפך להיות צמוד עד לרגעי הסיום.

אייברסון עם כמה כדורים חוזרים חשובים, גיא פניני עם דקות טובות בפתיחת הרבע וגל מקל שהנהיג עד לסיום המשחק, עשו את העבודה כשניצחו בתוצאה 88:90.

נראה שלארז אדלשטיין וצוות האימון של מכבי כבר יש חמישייה מובילה. עוד יומיים גביע ווינר סל ואז מתחילה לה העונה. זה ייגמר עם החזרת צלחת האליפות?

קלעו למכבי ת"א: צירבס 21, מקל 16, סוני ווימס 9 (6 ריבאונדים ו-6 אסיסטים), ויקטור ראד וקולטון אייברסון 8, סילבן לנדסברג 7, יוגב אוחיון ודי ג'יי סילי 6, גיא פניני 5, דווין סמית' 4.

לפנאתינייקוס: ניקולאוס פאפאס 15, ניק קלאת'ס 14.