תקף. ג'ון קרי
תקף. ג'ון קריצילום: רויטרס

מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, מתח בשבוע שעבר ביקורת חריפה ביותר על מדיניות ישראל כלפי הפלסטינים במהלך דיון סגור שנערך בכינוס המדינות התורמות לרשות הפלסטינית, כך דווח הבוקר (ראשון) בעיתון 'הארץ'.

על פי הדיווח טען קרי כי ישראל והפלסטינים נעים לכיוון מציאות של מדינה אחת ושל מלחמה ועל כן "עלינו לעשות משהו עכשיו או פשוט לסתום את הפה".

בדבריו מתח אמנם קרי ביקורת גם על הפלסטינים, על רקע העלייה במספר הפיגועים וההסתה נגד ישראל, אך התמקד בבנייה בהתנחלויות ובמדיניות ממשלת ישראל. "כיצד הגדלת מספר המתנחלים מראה על ניסיון לקדם הקמת מדינה פלסטינית?", תהה.

קרי האשים את ישראל בהפרת הבטחות שניתנו לו להקלת חיי הפלסטינים, כדוגמת פתיחת גשר אלנבי לאורך כל שעות היממה ויישום מלא של הסכם התקשורת הסלולרית בין ישראל לפלסטינים.

בתגובה לדברים אומר הבוקר ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), "יותר מתמיד זועקת השתיקה של שר החוץ של ארה''ב ג'ון קרי על הטבח המתמשך בסוריה, לעומת האובססיה שלו לקדם את המדינה הפלסטינית. מוטב שיקשיב לדבריו של ראש עיריית ניו יורק ג'וליאני בעל הניסיון החיובי, לעומת קרי, במיגור פשיעה וטרור והבאת ביטחון לאזרחיו".