11 מחזורים החזיק מעמד גיא לוזון בקדנציה הראשונה כמאמן הפועל תל אביב. שש נקודות, לחץ גדול ועימותים עם סמל הקבוצה דאז, יוסי אבוקסיס אותו שיחרר מהקבוצה, גרמו לפיטורים מהירים של המאמן הצעיר.

3 נקודות מתוך ה-6 היו אחרי ניצחון בדרבי התל אביבי על מכבי, משער של פאביו ג'וניור הברזילאי.

כמעט עשור אחרי, הערב (ראשון, 21:00) חוזר לוזון למשחק הדרבי התל אביבי כמאמן הפועל תל אביב. הפעם הוא עושה את זה מהדלת הראשית אחרי שאלי גוטמן פנה אליו בסוף השבוע שעבר שיבוא להציל אותו מאימון הקבוצה.

גוטמן ברח, כשהקבוצה תקועה עמוק בתחתית הטבלה בשלב מוקדם של העונה. היכולת החלשה, המתח מול השחקנים והלחץ הכבד שמא ייכשל עם הקבוצה אותה הוא בנה ועליה בזבז כסף רב ללא הצדקה, עשתה את שלה כמעט. גוטמן לא פוטר ואף לא התפטר. גוטמן כיאה למי שידוע ביכולות שלו להלך בין הטיפות קודם לעמדת המנג'ר.

גוטמן הוא זה שיזם את הבאתו של לוזון לקבוצה. מאמן שפוטר משני מקומות העבודה האחרונים שלו. שבקריירת האימון שלו אין אף תואר או הישג, שבקדנציה הקודמת שלו במועדון האדום פוטר כבר לאחר 11 מחזורים. גוטמן פחד מהדרבי יותר מכל. כי גם הוא יודע - במצב של הפועל כיום, הפסד הוא רק עניין של זמן. אז לפחות שיהיה להם תירוץ לשניים.

49 ניצחונות יש למכבי בדרבי התל אביבי, 46 להפועל ו-54 תוצאות תיקו. רק פעם אחת הפסידה מכבי בכל 14 הדרבים האחרונים בליגה ובגביע הטוטו, היה זה כשזהבי לא פתח בהרכב. הערב, הכוכב הגדול של הצהובים יראה את הדרבי מסין. האם המכבים יצליחו להתגבר עליו באופן סופי?

עם רצף של 26 משחקי ליגה ללא הפסד וכשטל בן חיים החלוץ נמצא בכושר שיא מבחינת הבקעות, הניצחון של מכבי כמעט ואינו מוטל בספק. אלא אם השינוי על הקווים שברוב הפעמים מצליח למשחק אחד, יצליח הערב לגוטמן, ללוזון ולהפועל תל אביב.

המפגש האחרון של השתיים, העונה בגביע הטוטו: