בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מנהל רשת ב' בפועל, צ'יקו מנשה, העיר למגיש יואב קרקובסקי, על שאלה פוגענית שהפנה לח"כ בצלאל סמוטריץ' בראיון ששודר לפני עשרה ימים, "כדי שהדברים לא יישנו". כך אמר נציב קבילות הציבור של קול ישראל, דדי מרקוביץ', בתגובה לתלונתה של פעילת הימין ליזי המאירי.

"גם אני סבור שאמירתו של המגיש יואב קרקובסקי היתה מיותרת וטוב היה לו לא נאמרה בכלל", הוסיף.

קרקובסקי, המגיש תוכנית הקרויה "המזנון", והמגישה האורחת, רינה מצליח, לעגו לסמוטריץ' לאחר שאמר בדיון בערוץ הכנסת כי נטיות הומוסקסואליות אינן אסורות, אך מימושן אסור. הוא הסביר את הדברים ואמר שגם לו יש חלומות אסורים שאינו מממש. מצליח אף הפריחה לאוויר השערה גסת רוח לגבי הפנטזיות האפשריות של הח"כ.

קרקובסקי פתח את הראיון בשאלה – "אתה רוצה לשתף אותנו בפנטזיות המיניות שלך"? סמוטריץ' לא נשאר חייב ואמר שהפנטזיה שלו היא שהשידור הציבורי יהיה הוגן ומאוזן, והשיחה גלשה לחילופי דברים סוערים.

שאלנו את ח"כ סמוטריץ' אם הוא סבור שראוי שהמגישים יתנצלו. "אין לי כאן שום עניין אישי ולכן אני לא צריך התנצלות", השיב. "מה שצריך זה לוודא שזה לא קורה שוב ושהם לא משתמשים שוב בשידור הציבורי כדי לזלזל בכל מי שחושב אחרת מהם. היום זה אני מחר זה מישהו אחר".

לדברי מרקוביץ', רינה מצליח היא אמנם עובדת של רשות השידור אך השתתפה על תקן של מגישה אורחת בלבד. עם זאת, העניין הועבר גם לתשומת ליבה.