בן אדם | יובל טייב | פרויקט 'מקודש'

לא שיריו של דרוויש העוסקים באכילת בשר היהודים ומוקראים בטקס שממומן על ידי ממשלת ישראל מכספי המסים שלי ושלכם יביא את הדו-קיום.

גם עצרות לעצירת "הכיבוש" וגירוש יהודים מביתם לא יועילו לשלום.

אז מה כן?

אנשים כמו מומין ססלר.

אבל לפני שנתחיל, כמה צלילים מהפרויקט המושקע שלו, ומהקול המטלטל של יובל:

אדון הסליחות | גיל רבי | פרויקט 'מקודש'

מי אתה מומין?

מוזיקאי מוסלמי, צועני, טורקי. נצר לשושלת מוזיקאית מפוארת של מוסלמים צוענים מוכשרים.

לפני שלושים שנה הוא נחת בישראל והחל ליצור בסצנה הישראלית המקומית. הוא שיתף פעולה עם אמנים כמו שרית חדד, משה פרץ והתזמורת האנדלוסית.

באורח מקרי לחלוטין, התגנבו לאזניו של ססלר צלילים מהפיוט הפופולרי המושר בערב שבת – 'שלום עליכם'. ססלר 'נדלק' על האווירה הקדושה והמיוחדת, התאהב בלחן ובדבקות שבהם הוא מושר והחל בחיבור ובקשר אמיץ עם הז'אנר הפיוטי של המוזיקה הישראלית, שהתפתחו בהמשך למחקר רחב של הניגונים והפיוטים היהודיים.

עוד קטע קטן בעיבוד משגע, וממשיכים:

עננו | עופר לוי, זיו יחזקאל ויניב בן משיח | פרויקט 'מקודש'

במשך שלושת העשורים הבאים נע ססלר בציר טורקיה-ישראל והפליא בנגינתו לגשר בין העמים, התרבויות והפערים הדתיים שבין קצוות פעלו.

עיסוקו המוזיקלי הנרחב כולל, בין היתר, נגינה בקאנון, בעוּד ובפסנתר, לצד כישוריו כמעבד, כמפיק מוזיקלי, כמלחין וכיוצר.

בפרויקט החדש והמפתיע שלו – 'מקודש', מגשים ססלר חלום ישן – יצירת אלבום שכולו מנוגן ומבוצע על ידי מוזיקאים טורקים לצד ישראלים, והוא מוקדש לפיוטים ולנגינת הקודש היהודית והישראלית.

שלושת הפיוטים הראשונים ששוחררו מהאלבום, בביצועים של החזנים גיל רבי, יניב בן משיח, יובל טייב, עופר לוי וזיו יחזקאל, באים ברוח ימי הסליחות ובביצועים ועיבודים שמימיים. בהמשך, כך מבטיחים, יכלול הפרויקט ביצועים של אמנים נוספים כמו אביהו מדינה, הרב דוד מנחם, ציון גולן ועוד.

מטורקיה יצא שלום?