מקל מול הרצליה בעונה שעברה
מקל מול הרצליה בעונה שעברהצילום: מנהלת הליגה

עונת 2016/17 בכדורסל הישראלי יצאה אמש לדרך עם שני משחקים רשמיים בגביע ווינר סל, טורניר קדם העונה של הכדורסל הישראלי.

הערב (שלישי) יעלו שתי הקבוצות הבכירות של ישראל, מכבי ת"א והפועל ירושלים לשחק על הפרקט של אולם עין שרה שבנהריה אחרי טורנירי הכנה באירופה וכשכל סגל הקבוצה, מעמדת המאמן ועד השחקנים, שינה את פניו.

רב הדומה על השונה אצל שתי הקבוצות הללו, כשלמעשה שתיהן מגיעות לאחר עונה מאכזבת בליגת העל שבכדורסל כמו גם במפעלים האירופיים בהם לקחו חלק.

האכזבות הגדולות ואי העמידה במטרות שהציבו ראשי הקבוצות לצוות המקצועי ולשחקנים, הן אלה שהביאו את שתי הקבוצות לשנות את פניהן כמעט לבלי היכר.

בעוד שבמכבי ת"א בחרו לשוב למאמן ישראלי שמכיר את הזירה המקומית מצד אחד ומהצד השני גם מביא איתו כלים חשובים בעמדת המאמן, כמו מאמן נבחרת ישראל בכדורסל ארז אדלשטיין ומאמן מכבי חיפה בעונה הקודמת רמי הדר, אצל סגנית האלופה מירושלים בחרו לשים את כל הקופה על מאמן נבחרת איטליה לשעבר סימואנה פיאנג'יאני האיטלקי.

במכבי הבטיחו בסיום העונה שעברה כי השנה יבנו קבוצה עם לא מעט שחקנים מוכחים, שחקני יורוליג, ועמדו במילה. מאיק צירבס, אנדרו גאדולוק, סוני ווימס, ויקטור ראד, קולטון אייברסון ודי ג'יי סילי הגיעו, כמו גם קווינסי מילר שנפצע וגמר את העונה עוד לפני שזו החלה, ואם להתרשם ממשחקי ההכנה נראה שלאוהדי מכבי יש הרבה למה לצפות העונה מקבוצתם.

בהפועל ירושלים בחרו גם כן לבנות סגל שחקנים חדש לגמרי מלבד הישראלים המובילים, אך בשל מגבלות תקציביות נראה שבירושלים בחרו להמר על שחקנים אלמוניים ומבטיחים כמו שון ג'ונס המצויין לצד קרטיס ג'רלס שכבר רחוק מכושרו. גולת הכותרת בירושלים ללא ספק הייתה החתמתו של אמארה סטודמאייר, שהחזיק במניות בקבוצה האדומה והגיע ישירות מליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA.

בעוד שבמכבי החבורה התחילה להתחבר אט אט, בירושלים טרם הצליחו במשימה זו, ונראה ששם לא אמרו את המילה האחרונה בכל הקשור לסגל השחקנים. אולי לאחר גביע ווינר סל דברים יתחדדו.

הערב כאמור יעלו השתיים לשחק במסגרת גביע ווינר סל, כשאלה ישחזרו את משחקי רבע גמר הפלייאוף מהעונה שעברה, כשהמכבים יפגשו את בני הרצליה בעוד הירושלמים ישחקו מול הפועל תל אביב.

בעוד במכבי יחסרו קווינסי מילר שכאמור סיים את העונה עוד לפני שהיא החלה ואנדרו גאודלוק שסובל מקרע חלקי בשריר הירך האחורי, עבור אוהדי הפועל והכדורסל הישראלי בכלל החיסרון הוא משמעותי הרבה יותר. שכן סגנית האלופה מירושלים הודיעה כי סטודמאייר לא ייטול חלק במשחק הגביע הערב מול הפועל תל אביב.

אחרי שהעפילו בשיניים לחצי גמר הפיינל-פור בעונה שעברה, לירושלמים אמור להיות קל הרבה יותר הערב מול הפועל תל אביב שתחסר את הרכז המוביל שלה רביב לימונד.

אחרי מסע של שבעה משחקי הכנה באירופה, שבהם עמד מאזנה של ירושלים על שלושה הפסדים וארבעה ניצחונות, תנסה זו לעבור את הפועל ת"א לה הפסידה בגביע ווינר סל בעונה שעברה ברבע הגמר בתוצאה 72:66.

הפועל תל אביב? זו קיימה רק ארבעה משחקי הכנה - כולם מול יריבות ישראליות, וכשהיא לא משחקת כדורסל סדיר למעלה משבועיים, כל זאת כשרכז הקבוצה לימונד לא כשיר למשחק, נראה שקל לא היה לה הערב.

אז מי יצטרפו למכבי ראשון לציון ועירוני נהריה שהעפילו אמש לחצי גמר הגביע? יש לציין כי בעונה שעברה שלוש מתוך ארבע הקבוצות שהעפילו לחצי גמר גביע ווינר סל, העפילו לפיינל-פור ליגת ווינר סל. הגביע יילך בפעם השביעית לת"א, בפעם הרביעית לירושלים או בכלל תהיה זו קבוצה אחרת?