בבית החולים נפרדים משמעון פרס ז"ל

מועצת יש"ע פרסמה הודעת אבל בעקבות פטירתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס בגיל 93.

"בשעות אלו נבחר להזכיר את תרומתו הגדולה של שמעון פרס להנחת התשתית לביטחון ישראל החל מימיה הראשונים, וכן את תרומתו הנכבדה לתחילת ההתיישבות היהודית בשומרון", נמסר.

במועצת יש"ע הזכירו כי פרס היה ''היה ממקימי המדינה ומפורצי הדרך של עם ישראל גם בהתיישבות אותה פיתח בראשית דרכה. חרף המחלוקות לאורך השנים, נזכור את תמיכתו העקבית בהתיישבות כשר הביטחון שהביאה לפריצת הדרך אל השומרון, להקמת הישובים עפרה וקדומים ולהנחת התשתית להקמת ישובים נוספים וביסוסם.

"מסכת חייו של פרס שזורה בתולדות מדינת ישראל למענה פעל עד ימיו האחרונים. יהי זכרו ברוך", הוסיפו ראשי יש"ע.

ראש עיריית אריאל אליהו שבירו מסר כי "שמעון פרס ז"ל תרם רבות לביטחון המדינה וחתר באופן מתמיד להשכנת שלום עם שכננו.

"שמעון פרס הניח גם מספר אבני יסוד להתיישבות. תושבי העיר אריאל ועם ישראל כולו אבלים על לכתו של מנהיג דגול אשר פעל במשך כל חייו למען מדינת ישראל", הוסיף שבירו.

יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון, ספד לנשיא לשעבר "מרכין ראש על לכתו של אדם שפעל למען מדינתנו".

"שמעון פרס הלך לעולמו אחרי כמעט מאה שלמה. הוא פעל רבות בכל צמתיה של מדינת ישראל.
להתיישבות היו חילוקי דעות רבות וקשות עימו, בעיקר בכל הנוגע לאוסלו ויחד עם זאת הוא היה שותף גדול בהקמתם של ישובים רבים והיה מבין הראשונים שתמכו ופעלו למפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון.
פועלו הביטחוני של פרס גם הוא תרם רבות למדינת ישראל. חריצותו, דבקותו במשימה וההשראה והאהדה שעורר למען מדינת ישראל היו סמל לנחישות ולהצלחה", הוסיף דמרי.

דובר היישוב היהודי בחברון, נעם ארנון, ספד לנשיא לשעבר. ''לשמעון פרס חלק מרכזי בעיצוב פניה של מדינת ישראל בכל תולדותיה, על אורותיה וצלליה. הוא עיצב את מדיניות הביטחון והכלכלה ותרם תרומה ללא תחליף לעוצמתה של מדינת ישראל. חלקו ייזכר לעד גם בעיצוב מפת ההתיישבות בהרי יהודה ושומרון''.

ארנון הזכיר כי פרס כשר הביטחון העניק את הרישיון לחשוף את בית הכנסת אברהם אבינו בחברון ''ובכך איפשר את בניינו מחדש של היישוב היהודי בחברון ובשיבת הבנים לעיר האבות. עם זאת, הוא לא היה חף מטעויות, ובראשן הקמת רשות הטרור הפלסטינית.

''כעת הזמן לזכור את מעשיו הטובים ואת תרומתו לעם היהודי ולמדינת ישראל. נתאבל עליו יחד עם כל ישראל, ונשאף להמשיך בחזון בניין הארץ ובהבאת שלום אמיתי לכל תושביה", הוסיף ארנון.