ח"כ לשעבר ניסים זאב
ח"כ לשעבר ניסים זאבפלאש 90

חבר הכנסת לשעבר ניסים זאב מש"ס, מעריך כי בשנותיו האחרונות כנשיא המדינה, הבין שמעון פרס כי חלק מחזונו על מזרח תיכון חדש רחוק מהתממשות.

"הוא היה איש שהאמין בחזון של מזרח תיכון חדש, הוא חשב שיש סיכוי לשינוי אך חזר בו בהיותו נשיא מדינת ישראל אולי אז הוא הבין יותר מה שעם ישראל עובר. הוא הפנים שהחזרת שטחים לא בהכרח תביא לנו מדליות בפרט כשהוא ראה מה קורה במדינות מסביבנו בסוריה ומצריים אני משוכנע שהוא עשה סוויץ'''.

"אבל למרות זאת הוא היה מגן אמיתי של מדינת ישראל וגם ראש הממשלה הנוכחי השתמש בו רבות כי דעותיו היו מקובלות בעולם ותרמו למלחמה בגל האנטישמיות", מספר זאב בשיחה עם ערוץ 7.

לדבריו גם ביחסיו עם עולם התורה פרס זכה להערכה רבה, "מעבר לידיעותיו הרבות בכל התחומים והיה לי העונג לשמוע אותו בסקירות ביטחוניות, הוא היה נעים הליכות עם כבוד לזולת. רבי עובדיה יוסף אמר להצביע עבורו לנשיא בגלל הערכתו אליו בכל מה שקשור לגיוס בני ישיבות. פרס הגדיל את מספר בני הישיבות שקיבלו דיחוי מארבע מאות בתקופת בן גוריון לארבעת אלפים ואף למעלה מזה.

''מעולם לא שמענו אותו תוקף את לומדי התורה כפי שרבים בפוליטיקה כולל ראשי ממשלה לשעבר בכל הזדמנות תקפו את בני הישיבות שמהווים כביכול נטל על מדינת ישראל. פרס סבר שהגיוס צריך להיות בהדרגה ומתוך הידברות. הוא מעולם לא ניצל את מעמדו כדי לנגח את עולם התורה ואפילו הקפיד להזכיר שיש לו ברכה מהחפץ חיים לאריכות ימים, הוא היה אדם שפיו וליבו שווים".

הוא מוסיף, "העולם ראה בפרס כתובת, הוא ייצג את מדינת ישראל כנשיא למרות שכבר לא היה ראש ממשלה, התייחסו אליו כל הזמן כאל מנהיג נתנו לו הרבה הערכה וכבוד והוא עמד בפרץ מול גלי השנאה ששטפו את מדינת ישראל. לפרס יש זכויות רבות בפעילותו למען עם ישראל ומדינת ישראל ויהא זכרו ברוך".