יעקב כ"ץ (כצל'ה)
יעקב כ"ץ (כצל'ה)פלאש90

לקראת השנה הבאה עלינו לטובה, מודים אנו לד' על שזכינו לראות בקיבוץ הגלויות המתרחש לנגד עינינו, על הזכות להיות שותפים בבניין הארץ, בקוממיות התורה בארצנו הקדושה, על ריבוי העם היהודי בארץ ישראל – כשבעה מיליון יהודים, כשקרוב למיליון יהודים מתגוררים מעבר לקו הירוק, במזרחה של ירושלים, ביהודה, בשומרון וברמת הגולן.

אירועי עמונה, בתי עפרה, שכונת נתיב האבות שבאלעזר, כמו הרס בתי דריינוף ובתי האולפנה בבית אל, גירוש יהודי גוש קטיף והרס היישובים בסיני, כולם אירועים מכוננים ומנופי צמיחה בדרך קבלתה של המתנה הטובה - מתנת ארץ ישראל, שקניינה רצוף אהבה, ייסורים, דם, עמל ויזע.

מנהיגים שהשכילו וזכו להיות שותפים בבניין הארץ ייזכרו לטוב בתולדות האומה ובנצחיות ההיסטוריה שלה. מנהיגים שהרסו וגירשו, בקום עשה ובשב ואל תעשה – לא יישכח קלונם.

בהיעדר פתרון משפטי שירגיע את פחדיו של ראש הממשלה בנושא הגליית תושביו והחרבתו של היישוב הוותיק עמונה, יכול היה נפתלי בנט, אשר מתיימר להתמודד בעתיד על ראשות ההנהגה הלאומית של המדינה, לא לפסוח על שתי הסעיפים, ולהיות מי שמרים את נס הפתרון המעשי להסדרתם המשפטית של אלפי יחידות דיור שניבנו במהלך חמישים השנים האחרונות ביו"ש על ידי הממשלה, או בסיועה, על קרקעות של נפקדים או על אדמות מדינה בלתי מוסדרות.

והחשוב מכול, עליו להודיע במסיבת עיתונאים גדולה: לא נישאר בממשלה אם מאורעות עמונה 2006 ישובו. לא נהיה שותפים אפילו יום אחד בממשלה ששולחת אלפי פרשים, יס"מנקים, שוטרים וחיילים להרוס יישוב יהודי בן עשרות שנים ולגרש את תושביו. עליך ראש הממשלה להזיע, להתאמץ ולמצוא את הנוסחה להפסקת הרס היישובים היהודיים והגליית תושביהם.

הרווח הפוליטי המיידי המתווסף לרווח המוסרי בהודעה זו הוא הפסקת נדידתם של עשרות אלפי מצביעים נוספים למפלגות אחרות, אחרי המפולת בבחירות האחרונות, שבהן כבר ירד הבית היהודי מ‑12 ל‑8 מנדטים למרות שהסקרים ניבאו לו בין 13 ל‑17, כש‑100 אלף מצביעים שרק לפני כארבע שנים ראו אותה כאור בקצה המנהרה, נטשו בטריקת דלת.

על בנט לדעת שהדבר המרכזי שמטריד את נתניהו הוא לא הרס עמונה אלא נטרול המתמודדים הפוטנציאליים להנהגת המדינה. כפי שהתגשמו מאווייו הפוליטיים של שרון כשמתחרהו נתניהו הרים ידו בעד הרס גוש קטיף, כך ישמח ויעלוז נתניהו כשבנט ומפלגתו יישארו בממשלתו בזמן החרבת עמונה בידי היס"מ והפרשים.

ומי ייתן ותהיה לבנט הסייעתא דשמיא וישמע לעצתי ולא לעצת יועציו אשר מדרדרים אותו מכישלון אחד למשנהו, ויודיע היום על פירוק הממשלה אם עמונה תיהרס.

הכותב הוא יו"ר מועצת המנהלים של קבוצת ערוץ 7, לשעבר יו"ר האיחוד הלאומי