עם רצף משחקים צפופים ואחרי הניצחון ההיסטורי בדרבי התל אביבי, תעלה הערב (חמישי, 22:00) מכבי תל אביב על כר הדשא באצטדיון טאלקר שבאירלנד למשחק במסגרת המחזור השני של שלב הבתים בליגה האירופית מול דאנדוק האירית, כשהיא חייבת ניצחון בכדי להשאיר לעצמה סיכוי להעפיל לשלב הבא.

אחרי שכבר הובילו במחזור הראשון מול זניט הרוסית בשלושה שערים, במשחק משוגע שהתהפך בתוך 16 דקות בלבד להפסד בתוצאה 4:3, במכבי רוצים לנצח ולכפר במעט על ההפסד בפתיחת שלב הבתים.

"המשחק הראשון שלנו היה נגד זניט והוא היה טוב מאוד והסתיים באסון. המשחק נגד דאנדוק חשוב ואולי קריטי, כי אחרי זה יש לנו עוד משחק חוץ בהולנד. בסוף היום אנחנו רוצים להראות כמה אנחנו טובים", אמר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק מאמן הצהובים מת"א, שוטה ארבלדזה.

הצהובים שכאמור מגיעים למשחק הערב בליגה האירופית לאחר רצף משחקים צפופים, מאמינים כי סמיכות המשחקים והעומס לא ישפיע על המשחק שיתנהל הערב על כר הדשא באירלנד. "כדורגל לא נועד למנוחה אלא לנצח ולזכות בתארים", אמר ארבלדזה, "היו לנו שבועות קשים ועברנו אותם. זה המשחק האחרון לפני שיש לנו הפסקה קצרה".

מיד עם היוודע לאוהדי דאנדוק כי אחת היריבות בשלב הבתים תגיע מישראל, החלו אלה בגיוס כספים כדי לכסות מראש את הקנס הכספי הצפוי לקבוצה כתוצאה מהנפת דגלי אש"ף במשחק מול הצהובים מתל אביב. במכבי שמקווים להימנע מהפגנות פרו פלסטיניות, שכרו שני מאבטחים צמודים כשהמטרה היא שהשחקנים יוכלו להתעסק בכדורגל בלבד.

ההצלחה של מכבי העונה היא אינה דבר של מה בכך. מקבוצה שהייתה תלויה בשחקן אחד, ערן זהבי שמו, הפכה מכבי לקבוצתית הרבה יותר כשלא מעט שחקנים לוקחים אחריות על כיבוש השערים ונראה שהכדורגל הפך למהנה יותר עבורם.

"ידענו כשערן זהבי עזב שנצטרך לשנות דברים", התייחס הקפטן החדש גל אלברמן במסיבת העיתונאים לעונה שעוברת על הקבוצה. "אני חושב שאנחנו משתפרים ממשחק למשחק. בהתחלה זה היה מוזר לראות אותנו בלעדיו. יש לו חלק גדול בהיסטוריה של מכבי וכעת הוא שייך לשם. אנחנו מרוכזים בעבודה שלנו ובמטרות שלנו. אנחנו לא מתעסקים עם זה כבר".

אז בינתיים, למרות שזהבי כבר לא בקבוצה, העונה של מכבי נראית טוב מאוד. הערב ינסו שחקניה לכפר על ההפסד הביתי לזניט, במטרה להידבק לצמרת הבית, כשהמטרה היא העפלה לשלב הבא בליגה האירופית. יצליח להם?