המועמדים לסגנות הנשיאות מתעמתים
המועמדים לסגנות הנשיאות מתעמתיםצילום: רויטרס

סקרים ראשוניים בארה"ב מעידים כי המועמד הרפובליקני לסגן הנשיא, מייק פנס, ניצח את המועמד הדמוקרטי, טים קיין, בעימות שנערך בין השניים לפנות בוקר.

סקר בזק של CNN מצא ש-48% מהבוחרים שצפו בעימות חשבו שפנס ניצח, בעוד 42% העדיפו את אופן התנהלותו של קיין. זאת, למרות שבקרב הנסקרים היה רוב לתומכי המפלגה הדמוקרטית – מרכיב אשר גרם להטיה מראש של הסקר נגד טראמפ.

כשני שלישים מהצופים אמרו שהופעתו של פנס היתה טובה יותר מכפי שניתן היה לצפות, ורק 14% אמרו שהיא היתה פחות טובה מכפי שציפו. לעומת זאת, 43% אמרו שהופעתו של קיין היתה פחות טובה מכפי שציפו, בעוד ש-38% אמרו שהיתה טובה ממה שציפו לו.

כ-29% מהצופים שהשתתפו בסקר אמרו שהעימות הגדיל את הסיכוי שהם יצביעו עבור טראמפ, לעומת 18% שאמרו שהוא הגדיל את הסיכוי שיצביעו עבור קלינטון.

ברשת "פוקס ניוז", הסוקר פראנק לאנץ כינס קבוצת מיקוד של בוחרים ממדינת אוהיו, שנחשבת למדינת מפתח למי שמבקש לזכות בנשיאות. הקבוצה הורכבה ממי שטרם החליטו עבור מי להצביע, או שתומכים באחד המועמדים, אך תמיכתם אינה מוצקה.

כמעט כולם הסכימו שפנס היה המנצח בעימות. מחצית מהם אמרו שהעימות הגדיל את הסיכוי שהם יצביעו עבור טראמפ.

פרשנית "פוקס" מגין קלי ציינה שקיין קטע את דבריו של פנס לא פחות מ-16 פעמים. מייד עם תום העימות, היא עברה על תגובות הפרשנים ברשתות החברתיות וציינה שנראה ש"אף אחד לא חושב שקיין ניצח".

עם זאת, היא הוסיפה, ייתכן שמלכתחילה קיין לא התכוון לנצח אלא רצה רק לקטוע את פנס כמה שיותר, למנוע דיון בנושאים החשובים ולהשמיץ את טראמפ.