ח"כ דוד אמסלם
ח"כ דוד אמסלםאלירן אהרון

יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח''כ דוד אמסלם (הליכוד), מבטיח לגבש בהקדם את התקנות שישימו סוף למה שהוא מכנה "רצח שקט" - עשן המפחמות של הרשות הפלסטינית שמזהם את האוויר של תושבי אזור חדרה, פרדס חנה, אזור מנשה וחריש.

"נסו לעצור את נשימתכם לכמה רגעים ודמיינו איך כ-200 אלף תושבי חדרה, פרדס חנה כרכור, מועצת מנשה, חריש והסביבה מתקשים לנשום כך, כל יום, כל היום, כל השנה, בגלל עשן המפחמות החריף שמגיע מהרשות הפלסטינית", כתב אמסלם בפייסבוק.

לדברי ח''כ אמסלם, כבר למעלה משנה הוא מנהל דיונים בוועדה ובכל פעם משתומם, איך חוסר שיתוף פעולה בין משרדי ממשלה מצליח להפוך פיתרון כל כך פשוט למסובך, כלשונו.

''מה שמקומם אותי יותר מכל, היא העובדה שאת גזמי העצים ששורפים במפחמות הפלסטיניות, קונים מחקלאים ישראלים ואנחנו האזרחים, קונים את אותם פחמים שמרעילים לנו חצי מדינה. במושב הכנסת הנוכחי, אני מבטיח לעשות סוף לנורמות המקולקלות שהשתלטו על כל חלקה טובה במדינה שלנו", הבהיר.

ח"כ אמסלם טען כי עשן המפחמות הוא בדיוק כמו טיל שנורה על שדרות. ''רק שלטיל השקט והקטלני הזה אין כיפת ברזל והעשן הורג אנשים. את שני האיומים האלו צריך להסיר במהירות ובאותה מידה.

"בדיוק כפי שאנחנו לא יכולים לסבול ירי טילים על באר שבע, אשקלון או גדרה, אסור לנו בשום פנים ואופן לסבול את הטרור האקולוגי הזה שהרשות הפלסטינית שותפה לו ופוגע קשות בבריאותם של תושבי חריש, חדרה מועצת מנשה והסביבה".

ועדת הפנים תסיים עם פתיחת המושב את התקנות שיעשו סוף לרצח השקט הזה, כלשונו. ''נעצור את זרימת המשאיות למפחמות, נוציא צו שיאסור מכירת פחמים מאיו"ש לישראל, נגביר את האכיפה והענישה בהיקפים חסרי תקדים, נרתום את כל משרדי הממשלה הרלוונטיים וניצור תכנית פעולה מוגדרת ותכליתית וכן נדרוש שיתוף פעולה ומעורבות גדולה יותר של משרד הביטחון ויחידת תיאום פעולות הממשלה בשטחים''.

''רק כך נחסל את המפחמות בג'נין ונחזיר למאות אלפי ישראלים את הבריאות והחיים בחזרה. על כך אני מתחייב!", הוסיף ח"כ אמסלם.