קבר רחל
קבר רחלערוץ 7

בפעילות של משטרת ישראל, לוחמי מג"ב, צה"ל וגורמי הביטחון נעצרה חוליית קטינים תושבי מחנה הפליטים אל עאיידה החשודים כי במהלך החודשים האחרונים הכינו מטעני חבלה אותם יידו משטח A לעבר מתחם קבר רחל.

במהלך השבוע החולף ביצעו שוטרי משטרת ישראל ולוחמי מג"ב מעצר ממוקד של ארבעה מחברי החוליה שהובאו לחקירה במרחב קדם, ובפעילות מבצעית שנערכה הלילה נעצרו שלושת חברי החוליה הנוספים.

שבעת הנערים, בגילאי 16-17.5 הודו בחקירתם במספר רב של אירועים בהם השליכו לעבר מתחם הקבר מטעני צינור מאולתרים שסיכנו חיי אדם וגרמו לנזק וידו אבנים לעבר המתחם.

עוד עולה מהחקירה כי חברי החוליה פעלו בתיאום ובתכנון מראש, וביצעו הכנה ולמידה של דרך הכנת המטענים באמצעות האינטרנט. חברי החוליה רכשו את החומרים להרכבת המטענים מחנויות ביו"ש, הרכיבו את המטענים והיו נאספים בסמוך למתחם הקבר בעיקר בימי שישי בשעות הצהריים. אז התקרבו לכיוון מתחם הקבר, השליכו את המטענים ונמלטו לכיוון הכפר. ברוב המקרים התלווה לכך גם יידוי אבנים על ידם.

מעצרם של ארבעת החשודים שנעצרו ראשונים הוארך בבית המשפט הצבאי. אתמול הוגשו הצהרות תובע כנגד שלושה מהם. החשודים שנעצרו הלילה יובאו במהלך היום להארכת מעצרם בפני בית משפט צבאי.