אהוד ברק
אהוד ברקצילום: פלאש 90

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, ממשיך במתקפה נגד ראש הממשלה נתניהו. "האמריקאים לא מרמים ולא אוהבים שמרמים אותם", אומר ברק בראיון לגלי צה"ל בהתייחסו לגינוי האמריקאי סביב הבנייה ביו"ש.

"האיום העיקרי על הבניה בירושלים ובגושי ההתיישבות הוא נתניהו", קובע ברק הסבור כי ממשלת ישראל אמורה הייתה לקיים דיון משותף עם האמריקאים ולקבוע עימם היכן ניתן לבנות על פי מפת הדרכים של הנשיא הקודם בוש, והיכן תימנע ישראל מלבנות.

באשר לעמונה סבור ברק כי מדובר במקרה רגיש שניתן היה לפרוס את מורכבותו בפני האמריקאים באופן ישר וגלוי, ולהבהיר כי הכוונה היא לבנות חלופה לעמונה בתחומים שיהיו מקובלים עליהם. דיון שכזה, סבור ברק, צריך היה להתקיים מול הממשל האמריקאי גם אם הממשל לא יקבל את העמדה הישראלית.

לדבריו הממשלה בישראל מתנהלת כמו בגן ילדים והבכירים האמריקאים חוששים ממבוכות האורבות להם מאחורי כל ביקור בישראל.

"העולם רוצה להיות עם ישראל ולא נגדה. העולם מייחל לישראל שלא מוותרת על מדיניות או ביטחון אבל מוותרת על משיחיות", קובע אהוד ברק.

ברק ממשיך ומאשים את נתניהו כמי שמאחז את עיניהם של האמריקאים בהצהרותיו התומכות ברעיון שתי המדינות. להערכתו עלול הנשיא האמריקאי אובמה לאפשר העברת החלטות נגד ישראל בתקופה שעוד נותרה לכהונתו, ועל מנת למנוע מהלך אמריקאי שכזה מנסה נתניהו לצרף אליו את יו"ר העבודה, הרצוג.