תפילה בבית כנסת
תפילה בבית כנסתצילום: נתי שוחט, פלאש 90

שלומית ראונר, מחנכת במקיף גילה, דרשה להוסיף פייטנית לאירוע פיוטים וסליחות "פותחים שערי תפילה" שהתקיים בחסות עירית ירושלים השבוע בשכונת גילה.

בתום מאבק קצר ובהתערבות נציגי סיעת התעוררות בעיר - היא הצליחה.

בראיון לערוץ 7 היא מסבירה שלא מדובר במאבק בדתיים, "מדובר כאן בסדרת אירועים שהתקיימו בשכונת ארנונה רמות וגילה, אלה לא אירועים למגזר החרדי והם גם לא מתקיימים בבית כנסת. הסברתי למפיקת האירוע שלא יכול להיות שיהיה מנחה גבר, שלושה פייטנים, מקהלת גברים ואפילו לא אישה אחת.

"יש כאן מסר בעייתי לבנות ואני כמורה רואה שזה מחלחל פנימה שלבנות אין מקום על במה. לי זה מאוד הפריע ואני שמחה שבסופו של דבר הוסיפו פייטנית".

לדבריה הוספת פייטנית לאירוע שכזה לא פוגעת באף אחד, "זה לא היה אירוע שקשור לבית כנסת, לא היו שם סידורים, זה היה אירוע שירה ופיוטי סליחות, זה גם לא הוצג כאירוע דתי וזה התקיים בשכונת גילה שברובה חילונית מסורתית.

"בסופו של דבר הבאנו את הפייטנית אורית עטר ששרה שני שירים, היא אמנם סיפרה לי שהיה מתח באוויר וגם לי אמרו שבגללי לא יגיעו אבל זה עבר בשלום.

חרדים לא הגיעו לשם אבל ממה שראיתי היו דתיים ולא ראיתי גברים דתיים שיוצאים מהאולם בגלל הפייטנית. אני חושבת שהמסר לנשים בנות ותלמידות שיושבות בקהל ורואות שרק גברים מופיעים זה מסר בעייתי ולכן חשוב לתקן את זה ומבחינתי יצא כאן מסר אופטימי לשנה החדשה".