טויוטה
טויוטהצילום: גילי יערי, פלאש 90

צוות בדיקה מקצועי, המשותף למשרד התחבורה, משטרת ישראל ויבואנית טויוטה "יוניון מוטורס" בחן לאחרונה לעומק אירועי פיצוץ של כרית אוויר, בארבעה כלי רכב מדגם טויוטה קורולה מודל 2003.

הצוות מצא כשל באחד החומרים בליבת כרית האוויר, בסדרת הייצור של הכריות, בחלק מכלי הרכב.

צוות הבדיקה הוקם בעקבות פניית משטרת ישראל, והתבקש לקבוע האם כרית האוויר בצד הנהג היא למעשה הגורם שהוביל לפגיעות בנהגים בארבע תאונות שאירעו בעבר. מדובר בכלי רכב מדגם טויוטה קורולה שמועד ייצורם הוא סוף שנת 2002 ונרשמו לתנועה בסוף שנת 2003.

מבדיקה שנערכה לכריות שפורקו מכלי הרכב בישראל מאותה סדרת ייצור התברר כי במקרה אחד מנגנון הניפוח של כרית האוויר בצד הנהג לא פעל כמצופה עקב לחץ גבוה מהמקובל בכרית האוויר.

צוות הבדיקה גילה כי כלי הרכב שהיו מעורבים בתאונות אלה יוצרו במהלך ארבעה ימים של חודש אוקטובר 2002. יצרן כלי הרכב איתר את כל כלי הרכב שיוצרו במהלך ימים אלה, בסיוע משרד התחבורה ובעליהם זומנו להחלפה של כרית האוויר בצד הנהג.

יצרני הרכב וכריות האוויר החליטו להרחיב את הבדיקות לכלי רכב נוספים מדגם טויוטה קורולה, משנים 2004- 2001, במטרה לקבוע באופן מדויק האם יש צורך להמשיך את החקירה ואת בדיקת הגורם המרכזי לכשל בכרית האוויר.

להערכת משרד התחבורה מדובר בשלב הראשון כ-500 כלי רכב שיזומנו לתיקון לצורך החלפת כרית האוויר בצד הנהג. בהתאם לתוצאות יוחלט האם יש צורך בהרחבת מעגל כלי הרכב שיבדקו.

הודעות זימון למוסך לבעלי רכב אלה ישלחו בימים הקרובים על ידי חברת יוניון מוטורס ומשרד התחבורה. במקביל, יפורסמו הודעות באתר משרד התחבורה וחברת יוניון מוטורס. נציגי משרד, התחבורה בשיתוף משטרת ישראל וחברת יוניון מוטורס עדכנו את המעורבים בתאונות ובני משפחותיהם בדבר ממצאי החקירה.

מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה, משה ויצמן, ציין כי הבדיקה תמשך בשבועות הקרובים. ויצמן הביע הערכה למשטרת ישראל, ליצרן הרכב ויצרן כריות האוויר שפעלו במהירות ובנחישות, במטרה להגיע לחקר מעמיק של נסיבות התאונות והחליטו על צעדים שיצמצמו את הסיכונים לבעלי הרכב.