הרב חיים דרוקמן

בבנייני האומה בירושלים התקיים אמש (חמישי) כנס לזכרו של הרב חנן פורת זצ''ל במלאת חמש שנים לפטירתו בסימן "אלא מתוך שמחה" בהשתתפות אהרון רזאל ושולי רנד.

ראש מרכז ישיבות "בני עקיבא", הרב חיים דרוקמן, סיפר על פועלו של חנן פורת למען ההתיישבות ולמען עם ישראל. "אני נרגש מאוד ועומד כאן בחרדת קודש כי העצרת לזכרו של חנן זצ"ל היא המשך של תפילת ראש השנה.

"כל תפילת ראש השנה היא כיסופים לעולם של אור וטוב שהיה מוטו חייו של חנן. חנן ידע את הסוד שלא מספיק רק כיסופים יש צורך במעשים ולקדם עולם של אור וטוב. חנן עשה זאת מתוך אמונה, בלהט ובמעשה", סיפר הרב דרוקמן.

לדבריו מאות אלפי היהודים שחיים ביהודה ושומרון חבים תודה לחנן פורת. ''איך ארץ ישראל הייתה נראית בלי חנן? מאות אלפי היהודים שחיים ביהודה ושומרון, מי פעל להביא אותם לשם? כמה יכולת יש לאדם אחד לקדם את העם, את המדינה.

"אנחנו צריכים לצאת מכאן כשאנחנו לוקחים מאיתנו משהו מחנן, שעכשיו עלינו לקדם את המדינה, את הארץ את העולם. חנן היה נשמה ענקית מיוחדת שזכינו לה בדורנו", הוסיף הרב דרוקמן.

השר אריאל מספר על חברו חנן פורתערוץ 7

שר החקלאות אורי אריאל, חברו של חנן פורת, סיפר בערב לזכרו: "רבים הזיכרונות מחנן. כל יום בדרך שאני נוסע ביהודה ושומרון אני רואה את האורות של חנן ורבים הם. האורות של אלון מורה, גוש עציון וקריית ארבע והאורות הולכים ומתעצמים ומתרבים וזה הודות לחנן ומשה לוינגר זצ"ל שכולם באים מתורת הרב קוק היא תורת ארץ ישראל".

"חנן היה מורי ורבי ואיני מגיע לקרסוליו. בשעות קשות ומאתגרות בפוליטיקה חנן היה מופת של ביטול האגו העצמי. כמה כוח וגדולה היו בו".

השר אריאל סיפר כי ''כולם יודעים שרבין ופרס נתנו את קבר רחל לערבים ואיך שזה נודע חנן הגיע ללשכת ראש הממשלה וביקש להיפגש עם רבין באופן מידי. חנן ניסה להסביר לרבין את חשיבות קבר רחל יחד עם מנחם פרוש ז''ל ובסופה של השיחה רבין הרים טלפון לפרס ואמר לו שיודיע לערפאת שקבר רחל יישאר בידי ישראל למרות החתימה. הלוואי ונזכה לחדש את התיישבות היהודית בבית לחם ולהביא את קבר רחל הביתה. חנן אמר 'הגיע זמן ריבונות' ואנחנו צריכים לקיים זאת".

אמיתי פורת מספר על אבאערוץ 7