חומש
חומשצילום: חומש תחילה

עם תחילתה של השנה האחת עשרה לגירוש והחרבת יישובי צפון השומרון וגוש קטיף, ישיבת חומש הפועלת בחומש זו השנה ה-10 ואנשי חומש תחילה חוזרים למאבק על המקום.

לאחרונה עלו שני חברי כנסת לחומש והביעו את תמיכתם במאבק של ישיבת חומש ומגורשי צפון השומרון לחזור ליישובים שנעקרו וכמידי שנה מאות בחורי ישיבה, בנות מדרשות ואולפנות הגיעו לחומש לאמירת סליחות בהובלת ישיבת חומש המתחדשת הפועלת במקום כבר עשר שנים.

400 הבחורים והנערות אשר התקבצו לקראת חצות הלילה לחומש והצטרפו ל-30 בחורי הישיבה השתתפו בהתוועדות שמחה ואמירת סליחות בהשתתפות הרב דוד דודקביץ רב הישוב יצהר והרב אלישמע כהן ראש ישיבת חומש המתחדשת.

בהתוועדות, שמעו הבחורים מילות הכנה לסליחות ודבקות חברים. הנערות שמעו במקביל, שיחה מפי לימור סון הר מלך ממגורשי חומש ושותפה מלאה לפעילות השיבה לחומש ולגרעין המשפחות המתעתדות לעלות לחומש ולשא-נור.

בתוך כך חברי הכנסת יהודה גליק מהליכוד וח"כ שולי מועלם, יו"ר סיעת הבית היהודי, הגיעו בשבועות האחרונים יחד עם יו"ר המועצה האזורית שומרון יוסי דגן לביקור חיזוק בחומש ובישיבה הפועלת במקום בהתמדה.

י‫ו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי אמרה, "11 שנים ארחי הגירוש והיציאה מחומש, לאף אחד לא ברור למה עזבנו ועוד יותר לא ברור מדוע אנחנו לא לא חוזרים. מדובר על אדמות הנמצאות בשליטת צה"ל והדרכים אליו בטוחות. יש לבטל את חוק ההתנתקות על צפון השומרון ולבנות מחדש את הבתים ולהשיב את המשפחות. מעבר לכך, יש כאן עניין אסטרטגי שכן המקום חולש על שטחים נרחבים ברחבי הארץ. ההבנה שחומש צריכה להיבנות מחדש, צריכה לחלחל והיא מחויבת המציאות."

יהודה גליק הוסיף, "מדינת ישראל עזבה את חומש מתוך רצון לרצות את אוייבינו ומתוך אמונה שזה יוביל לשלום. כיום ברור לכל כי שלום לא יגיע מהחרבה והרס אלא מבניין צמיחה ועשיה. כולי תקוה שבקרוב נחזור לבנות את חומש מחדש ונקים עוד ועוד יישובים. אני רוצה לחזק את ישיבת חומש ואת הרב אלישמע הכהן העומד בראשה שהם חוד החנית במאבק לעשיית צדק ולהחזרת ההתיישבות בחומש לקדמותה".

ממטה חומש תחילה נמסר היום "מגורשי חומש שאנור וישיבת חומש, הפועלת בהתמדה בחומש, מודים לח"כ יהודה גליק וח"כ מועלם על ביקור החיזוק והתמיכה לו זכינו. בע"ה נמשיך לפעול ביחד לתיקון הגירוש להגשמת החלום לשוב אל חומש ושאנור ולבנות אותם בניין עדי עד".