זהבי. שמח על הציפיות
זהבי. שמח על הציפיותצילום: פלאש 90

מרוצים מהתוצאה, פחות מהיכולת. נבחרת ישראל בכדורגל עוד מחייכת אחרי הניצחון הראשון בקמפיין מוקדמות המונדיאל ביום חמישי האחרון, כשניצחה במזל גדול ובזכותו של שוער הנבחרת דודו גורש הוותיק בתוצאה 2:1 את נבחרת מקדוניה, וכבר שזו צריכה להתכונן למשחק השלישי בקמפיין מול נבחרת ליכטנשטיין הקטנה מחר (ראשון, 19:00) באצטדיון טדי שבבירה.

אחרי ה-2:1 הדרמטי במקדוניה שהגיע ביכולת חלשה של השחקנים הישראליים, גם בנבחרת יודעים - את ליכטנשטיין הקטנה צריך לנצח בתצוגת כדורגל טובה הרבה יותר.

לקראת המשחק מחר, כינס הערב (מוצאי שבת) מאמן נבחרת ישראל בכדורגל אלישע לוי את מסיבת העיתונאים בה לקח חלק גם קפטן הנבחרת ומי שביקורת רבה הושמעה לגבי היכולת שלו במשחק האחרון, ערן זהבי.

לוי פתח כשאמר כי הניצחון על מקדוניה אמנם לא הגיע אחרי תצוגת כדורגל גדולה, אבל הוא בכל זאת מרוצה מהתוצאה. "ניצחנו במקום קשה. לא שיחקנו כדורגל גדול, זה נכון. החצי הראשון היה טוב ואילו החצי השני קצת פחות. הנעת הכדור לא הייתה מספיק טובה והיו יותר מדי איבודים. לא מספיק לשחק נכון ויפה. מול איטליה עשינו זאת והפסדנו. אני חושב שבהמשך גם נשחק יפה וגם נשיג תוצאות טובות".

מאמן הנבחרת לא מוכן להתחייב לניצחון מול ליכטנשטיין הקטנה והחלשה שעומדת על אפס נקודות כשהפסידה את שני משחקיה בקמפיין הנוכחי. "לא כדאי לזלזל בליכטנשטיין. הביקורות לא מפריעות לי בכלל. אני לא קורא את כולן. אצלנו תמיד יש מה להגיד, וזה בסדר. לכל אחד יש את הדעה שלו אבל אני מתמקד בדעה שלי, כדי לעשות את הכי טוב שאני יכול".

כאמור, גם הקפטן זהבי נכח במסיבת העיתונאים כשביקורת רבה הוטחה בו על היכולת שלו במשחקי הנבחרת האחרונים. לטענת זהבי, הציפיות ממנו הן אלה שיוצרות את הביקורת. "אני יצרתי את הציפיות, אז אני שמח שהן קיימות. לא נכון לשפוט אותי בנבחרת רק על פי שערים".

האם הנבחרת הישראלית תשיג ניצחון שני ברציפות בקמפיין מוקדמות המונדיאל כבר מחר מול ליכטנשטיין החלשה?