המועמדים לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ הרפובליקני והילרי קלינטון הדמוקרטית, נפגשו הלילה (שני) לעימות שני. העימות נערך באוניברסיטת וושינגטון שבסנט לואיס.

מטבע הדברים, טראמפ נשאל על דבריו הבוטים כלפי נשים שהודלפו בסוף השבוע, והשיב: "זו הייתה שיחה של חדר הלבשה. אני לא גאה בה. יש לי כבוד לנשים ואני נבוך ממנה".

קלינטון מצידה דחתה את דבריו של טראמפ, ואמרה כי "יחסו לנשים חושף מי הוא באמת. ראינו אותו במהלך הקמפיין מביך נשים, צוחק על 'מיס יוניברס'. זה כן מי שטראמפ".

היא הוסיפה כי הסרטון מוכיח שטראמפ אינו כשיר לנשיאות, מאחר והוא צחק על בעלי מוגבלויות, מוסלמים, ומהגרים.

לאחר שקלינטון קראה לטראמפ להתנצל על דבריו, הוא השיב ואמר שקלינטון צריכה להתנצל על פרשת המיילים הפרטיים שלה.

טראמפ הוסיף כי אם ייבחר לנשיאות, הוא ימנה תובע מיוחד שיחקור את קלינטון על פרשת המיילים. "אם אבחר, את תהיי בכלא", אמר.

נושא נוסף שעלה בעימות הוא קריאתו של טראמפ בעבר לאסור על כניסת מוסלמים לארה"ב.

טראמפ הסביר כי בכוונתו לבחון את האנשים הנכנסים לארה"ב מאחר ש"מאות אלפים באים מסוריה ואנו לא יודעים דבר עליהם ועל זיקתם למדינה".

עוד אמר טראמפ כי האיסלמופוביה בארצות הברית מקורה באיסלאם הקיצוני, ותקף את קלינטון על כך שהיא לא מוכנה להגיד את השם "איסלאם קיצוני".

המועמד הרפובליקני נשאל לגבי העובדה שלא פרסם את דו"ח המס שלו ועל החשיפה השבוע כי ייתכן שהוא לא שילם מסים במשך 18 שנה.

טראמפ הדגיש: "שילמתי מסים בשווי של מאות אלפי דולרים", והוסיף כי "קלינטון מתלוננת שניצלתי את מערכת המסים, אבל כל האנשים שתורמים לה כסף מנצלים את אותה המערכת".

קלינטון נשאלה על הדברים שאמרה נגד תומכיו של טראמפ, אותם כינתה "נתעבים", והתנצלה על דבריה. כמו כן הדגישה כי "אין לי שום דבר נגד תומכי טראמפ. הבעיה שלי היא רק עם טראמפ עצמו".

טראמפ דחה את ההתנצלות והזהיר: "לקלינטון יש שנאה גדולה בליבה. אנחנו לא רוצים עוד 4 שנים של ממשל אובמה, וזה מה שתקבלו אם תבחרו בהילרי".

למרות חילופי הדברים הקשים בין השניים, לקראת סיום העימות הם נשאלו מה הם מעריכים האחד בשני. קלינטון השיבה כי היא מעריכה את ילדיו של טראמפ מאחר ו"הם מוכשרים בצורה יוצאת מן הכלל והם מסורים, זה אומר משהו על דונלד עצמו".

טראמפ השיב כי הוא מעריך את כושר הלחימה של קלינטון באומרו: "היא נלחמת חזק, לא נכנעת ולא מוותרת. אני מעריך את זה".

בתום העימות לחצו השניים ידיים, לאחר שבתחילת הערב הם סירבו לעשות זאת, לראשונה בהיסטוריה של העימותים הנשיאותיים.